1

Onderwerp: Icing met of zonder stencil?

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk 2 vragen :/

1. Ik zou graag willen weten hoe je dit effect krijgt op een taart? is het met de losse hand met icing gespoten of heb je hier een stencil voor?
Iemand misschien een how to?
http://www.bruidsbanket.nl/portfolio.ht … mp;AG_MK=0

2. Een how to van een fahionista shoe box met een high heel. Niet een high heel met de patronen,uitstekers van taartshop maar echt een hoge hakken die je kan spuiten etc, hij moet zo echt mogelijk lijken.

Hoop dat iemand me kan helpen :)

Groetjes Noelia

2

Re: Icing met of zonder stencil?

euhm de 4 en 5e foto heb ik het over..

3

volgens mij is dat een rolstok.
die heb ik al eens op ebay langs zien komen.
weet niet of de webshop hem verkoopt.
ik geloof het niet...

groetjes yvon

4

Met een rolstok krijg je toch juist diepte in je fondant? of moet je er na de rolstok nog eens langs gaan met icing?

dat is gespoten, die techniek heet cornelli lace.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Typsytaartje bedankt voor je antwoord! Ik neem aan dat dit met icing kan?

En nu nog een antwoord op me 2e vraag... Iemand?

7

Noelia schreef:

Typsytaartje bedankt voor je antwoord! Ik neem aan dat dit met icing kan?

En nu nog een antwoord op me 2e vraag... Iemand?

Ja dat gebeurt met royal icing. Op de site van Wilton staat een duidelijk beschrijving

Je 2e vraag; ik heb 'm zelf ooit zonder uitsteker gemaakt met een veel hogere hak maar met fondant en tylose.
Daar staan wel filmpjes van op youtube.
Geen idee hoe je een hoge hak moet spuiten met icing. Het moet mooi schuin doorlopen dus misschien heel veel oefenen  :D

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

8

Sandra Lala jij ook bedankt voor de info! ik zal eens even rondkijken op de site van wilton.

En hoe heb je die hak zelf gemaakt heel hoog?heb je misschien je eigen how to? Ik bedoelde spuiten met een glansspray niet met icing ofzo, was niet helemaal duidelijk sorry.
Ik wil em zelf heel strak kkunnen boetseren en dan sprayen zodat ie mooi glimt :D

9

Noelia schreef:

Sandra Lala jij ook bedankt voor de info! ik zal eens even rondkijken op de site van wilton.

En hoe heb je die hak zelf gemaakt heel hoog?heb je misschien je eigen how to? Ik bedoelde spuiten met een glansspray niet met icing ofzo, was niet helemaal duidelijk sorry.
Ik wil em zelf heel strak kkunnen boetseren en dan sprayen zodat ie mooi glimt :D

O, hahah dan begreep ik het idd verkeerd
De how 2 had ik destijds op youtube gevonden, dit was één van mijn eerste taarten dus veel verbeteringspunten maar zo zag ie eruit....
Weet zo ook niet meer waar de template van de schoen stond helaas, middels google zoeken gevonden en niet bewaard, sorry.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWWCIFL6-D.jpg

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

10

Hmm oke via youtube vind ik alleen de kleine hakjes..maar ik ga wel even op onderzoek uit.

Je schoen ziet er prachtig uit!