Onderwerp: Het lukt niet!

Ik ben bezig met geboorte cupcakes....ik heb die patch stempels met flesje, speentje, voetjes etc....maar als ik het voorzichtig in het marsepein druk, krijg ik het niet meer los.

Ook wil ik een randje om het rondje leggen, nu heb ik een rondje uitgedrukt en een iets groter rondje zodat je een randje overhoud, maar ik vind het niet "strak" genoeg.....spuiten met royal icing (kant en klaar) is ook niet mooi omdat de rand dan te dik wordt......

Ben nu gestopt, ga er zo van stressen....en met nog geen 4 weken meer te gaan is dat niet zo goed voor me :)

2 Laatst bewerkt door Pietenatelier (27-02-2012 10:51)

Re: Het lukt niet!

Moet ik de sugargun komen brengen? :D

Ken die patch uitstekers niet, maar misschien net al de tapis letters: huishoudfolie eroverheen leggen, uitdrukken, in de vriezer?

Enne... crisco, zou ik nog langsbrengen toch?

Ik heb wel iets een potje tylose geloof ik, maar is vast weer anders.....

Staat wel iets op die handleiding van die uitstekers, maar snap het niet hahajahahahah....of ik wil het niet snappen?

Wil ze zo graag af hebbe  :s

Ziet er handig uit zon sugargun!

5

patchwork gaat niet met folie, daar zijn ze te fijn voor.

Invetten met crisco helpt prima! Ook kan je de marsepein 10 minuten laten drogen voor je ze er insteekt. Ze zijn eigenlijk gemaakt voor fondant.

Wat dacht je van een randje met muisjes of musketzaad?
Randje insmeren met iets plakkerigs en dan musketzaad over strooien

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

Bedankt voor de tip mbt de patchworkers, ik laat mn marsepein wel ff drogen voordat ik het indruk....

@pietenatelier: de sugargun is welkom hoor :) mss kan je me meteen ff helpen de ccs af te maken hahahahahah  :lol:

7

Ik heb de cutters niet, maar ik had vaak met letters/vormen dat ze moeilijk uit de vorm kwamen. Daarom doe ik het nu als volgt:
ik rol mijn marsepein dun uit
dan doe ik er een stukje vershoudfolie over heen
dan de letter.vorm erop drukken
even goed heen en weer bewegen
vaak blijft de marsepein dan nog in de vorm zitten, dit is handig want dan kun je overtollige stukjes marsepein/fondant nog even eraf vegen met platte hand
dan trek je voorzichtig aan het vershoudfolie, nu komt je letter/vorm eruit.

Ik denk dat dit voor de cutter ook moet werken. succes

groetjes karin