1

Onderwerp: Hoelang kan je taart bewaren ?

Goede morgen Allemaal,

Ik heb even een zeeeeeer dringende vraag. Mijn collega is Donderdag voor het laatst,z ij gaat met pensioen nu ga ik een taart voor haar maken met als vulling bakkersroom, en bekleding marsepijn met botercreme. Kan ik deze als ik deze vandaag maak tot donderdag in mijn koelkast bewaren ????

xxxxx Yloon

2

Re: Hoelang kan je taart bewaren ?

Allereerst welkom op dit gezellige forum  :)

Dat is wel heel lang voor banketbakkersroom  :/
Liever woensdag maken voor donderdag  :Y Anders misschien invriezen? Alhoewel niet iedereen goede ervaringen heeft met het invriezen van banketbakkersroom   :s  Aan mij heb je niks vandaag  O-)

Misschien anderen met ervaring banketbakkersroom invriezen?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ja invriezen dacht ik ook aan maar wat is de kans dat de taart er dan mooi uitkomt. en het rotte is dat ik woensdag geen tijd heb om de taart te maken vandaar dat ik hem vandaag wilde maken ..

Kan iemand anders miss inderdaad helpen ???

En dankje wel voor je verwelkoming ;)

4

Banketbakkersroom die je zelf maakt, dus niet met de mix, kun je goed invriezen! Heb ik al een paar keer gedaan. Met de mix heb ik geen ervaring!

Suc6!

5

Misschien een idee .. ??? De taart zelf nu maken, die in de koelkast zetten en dan woensdag ochtend bekleden ???? en ook de vulling er dan pas in plaatsen ???? Of kan je een in de oven gebakken taart ook niet zo makkelijk bewaren ??

6

Queenie123 schreef:

Banketbakkersroom die je zelf maakt, dus niet met de mix, kun je goed invriezen! Heb ik al een paar keer gedaan. Met de mix heb ik geen ervaring!

Suc6!

Maar ik heb zon pak banketbakkers room ?? van de Yamin ..

7

Geen ervaring mee! Ik maak hem zelf met het recept hier van het forum.

8

iemand anders misschien ervaring mee ??

En is het een oplossing dat ik de taart nu al maak, maar pas woensdag ochtend ga vullen en bekleden ??

9

yloon schreef:

iemand anders misschien ervaring mee ??

En is het een oplossing dat ik de taart nu al maak, maar pas woensdag ochtend ga vullen en bekleden ??

Gaat prima! Vandaag biscuit bakken, laten afkoelen, inpakken in huishoudfolie of pedaalemmerzak en invriezen. Woensdagochtend op het aanrecht (in de folie) laten ontdooien, duurtje een uurtje of anderhalf.

oh ja, het is marsepEIn  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!