1

Onderwerp: whiskey botercreme

k wil graag whiskey toevoegen aan de bc. Hoeveel whiskey moet ik dan toevoegen? Ik ben op diverse sites verschillende hoeveelheden tegen gekomen varierend van een scheutje tot de 250 cc bij gebruik van 250 gr boter in plaats van het water. Wie kan mij helpen?

Re: whiskey botercreme

dat ligt er aan hoe sterk je de whisky smaak wilt hebben

I never met a calorie I didn't like....

3

niet al te sterk, mijn vriend, waar de taart voor is houd van whiskey, maar de rest waaronder ik zelf niet, dus moet voor alle partijen lekker zijn

4

Ik zou het bij een scheutje (of 2) laten. 250 CC whiskey is wel heel erg veel, hoor. Tenslotte nip je whiskey en drink je het niet met slokken tegelijk. En ik zou een whiskey gebruiken met een zachte (vanille) smaak. Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

bedankt voor het antwoord,
doe je de whiskey er extra doorheen of laat je dan wat water weg bij het bereiden van de botercreme (mix)?

6

Alleen de mix, geen water toevoegen!
Ik heb dat gister met ameretto gedaan en hij viel erg goed in de smaak!

Succes

Uit je dak met GEBAK!!!!

7 Laatst bewerkt door nonini (26-02-2012 21:18)

Hoeveel amaretto heb je dan toegevoegd?

Hoeveel cl whiskey zou je toevoegen aan de bc, zodat iedereen het lekker vind (ook voor mensen die geen wiskey lusten zoals ik zelf)?

Dit is mijn tweede taart die ik ga maken. Deze wordt voor mijn vriend (houdt van koffie, pure chocola en whiskey). Vandaar de whiskeybotercreme. Al heb ik geen idee hoe dat smaakt.

8

nonini schreef:

bedankt voor het antwoord,
doe je de whiskey er extra doorheen of laat je dan wat water weg bij het bereiden van de botercreme (mix)?

Dezelfde hoeveelheid water laat je dan weg, anders wordt het mischien te vochtig.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

9

Ik had inplaats van 200 ml water had ik 200 ml amaretto gedaan. En de smaak zat er wel aan maar niet overheersend.
En dan heb ik het recept gewoon gevolgt zoals op de verpakking staat.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!