Onderwerp: MET SPOEd HULP NODIG!!!!!

Hallo, ik wil een slagroom taart gaan maken maar ik weet niet of ik alles in huis heb en wat ik moet doen. Dit is mijn volgorde:

Ik wil gewoon een biscuitkapsel bakken van 20 cm, die snij ik dan in 2en en daar doe ik jam en slagroom tussen met een dijkje botercreme. Dan smeer ik het af met 200ml slagroom opgeklopt met een zakje klop fix, daarna, als het afgesmeert is, ga ik er toefjes opspuiten met slagroom opgeklopt met klop fix.

als ik het zo zou doen, zou ik het dan goed doen? Of ben ik nog iets vergeten?

Groetjes van emma

een eigen taart is goud waard

2

Re: MET SPOEd HULP NODIG!!!!!

Ik zou niet afsmeren met slagroom....... door het vocht kan je fondant/marsepein gaan smelten..... (niet iedereen heeft er last van), ik zou me serieus afvragen of je dat risico wil nemen?

Veel plezier!

3

klinkt goed, misschien kun je er nog (vers) fruit tussen/op doen..?

4

annick67 schreef:

Ik zou niet afsmeren met slagroom....... door het vocht kan je fondant/marsepein gaan smelten..... (niet iedereen heeft er last van), ik zou me serieus afvragen of je dat risico wil nemen?

Veel plezier!

Ze wilt geen fondant of marsepein gebruiken, ze wilt een slagroomtaart maken!

5

Je hebt het goed, hoor. Je hoeft alleen geen dijkje van botercrème te spuiten als je alleen maar slagroom gebruikt. Een dijkje wordt gespoten zodat een te "vochtige" vulling niet in aanraking komt met fondant of marsepein. Het belangrijkste is dat je verse slagroom hebt die je goed stevig opklopt. Ik gebruik normaal gesproken geen klopfix, maar het kan wel. Eventueel zou je nog wat vlokken o.i.d. kunnen gebruiken om de zijkant mee te versieren.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

zo gaatie goed..alleen ik heb mijn slagroomtaart afgesmeerd met botercreme omdat ik er nog amandelschaafsel aan de zijkant tegenaan deed en dat plakt beter.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

makatralsy schreef:

Je hebt het goed, hoor. Je hoeft alleen geen dijkje van botercrème te spuiten als je alleen maar slagroom gebruikt. Een dijkje wordt gespoten zodat een te "vochtige" vulling niet in aanraking komt met fondant of marsepein. Het belangrijkste is dat je verse slagroom hebt die je goed stevig opklopt. Ik gebruik normaal gesproken geen klopfix, maar het kan wel. Eventueel zou je nog wat vlokken o.i.d. kunnen gebruiken om de zijkant mee te versieren.

:Y  :Y ...of nougatine of vruchtenhagel  :Y  :Y

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

Bedankt iedereen :D zo kan ik aan de slag. En ja, ik ga geen bc gebruiken en ik ga er vlokken aan de zijkant doen

9

Heel goed :Y Wel straks het resultaat ook even showen, hè!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

10

Lizaa schreef:
annick67 schreef:

Veel plezier!

Ze wilt geen fondant of marsepein gebruiken, ze wilt een slagroomtaart maken!

Oeps, overheen gelezen.... sorry :o

11

Corry1969 schreef:

zo gaatie goed..alleen ik heb mijn slagroomtaart afgesmeerd met botercreme omdat ik er nog amandelschaafsel aan de zijkant tegenaan deed en dat plakt beter.

Maar dan is t toch geen slagroomtaart. Slagroom plakt prima hoor!

ik zal het laten zien als het af is!!!

13

etmc schreef:
Corry1969 schreef:

je maakt toch ook dijkjes met botercreme bij een slagroomtaart.maakt niks uit..ik vind bc beter met afsmeren en plakt lekkerder,maar ieder zijn eigen ervaring daarin he  ;)

Groetjes van Corry

14

Corry1969 schreef:
etmc schreef:
Corry1969 schreef:

je maakt toch ook dijkjes met botercreme bij een slagroomtaart.maakt niks uit..ik vind bc beter met afsmeren en plakt lekkerder,maar ieder zijn eigen ervaring daarin he  ;)

Nee, dat heeft niets te maken met eigen ervaring. Als je een slagroomtaart gaat maken, gebruik je geen botercrème, want dan wordt het een ander product.

15

makatralsy schreef:
Corry1969 schreef:
etmc schreef:

Nee, dat heeft niets te maken met eigen ervaring. Als je een slagroomtaart gaat maken, gebruik je geen botercrème, want dan wordt het een ander product.

niet me eens,want daar proef je niks van omdat je ook dijkjes maakt van BC..tis puur een dun laagje om te plakken.

Groetjes van Corry

16

Corry1969 schreef:
makatralsy schreef:
Corry1969 schreef:

niet me eens,want daar proef je niks van omdat je ook dijkjes maakt van BC..tis puur een dun laagje om te plakken.

Met een slagroomtaart maak je ook dijkjes van slagroom...

17

Misschien nog wat vers fruit en chocolade ter decoratie! Veel plezier.. Vind het heerlijk, een slagroomtaart maken! :D

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"