1

Onderwerp: Na schelden komt blijdschap. 3de taartje

Tjonge jonge wat heb ik lopen schelden. Ik en mijn taart waren even geen dikke vrienden. Ik kreeg die vouwen er niet mooi genoeg in, hier en daar een gaatje die ik weer wat heb proberen te fatsoeneren.
Maar de aanhouder wint en hier het resultaat, en ben best trots.
Het is mijn derde taartje en hij is voor mijn vriend die maandag jarig is.
En zag dit voorbeeld hier meerdere malen op het forum dus dacht dat moet hem worden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-APWVS7ON-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXRWJXWK-D.jpg

2

Re: Na schelden komt blijdschap. 3de taartje

leuk! :thumb:

3

Erg is dat he, als niets gaat zoals jij het in je hoofd hebt.
Ik heb hier al bijna eens uit frustratie een taart zo in de prullenbak gesmeten ;)

Toch vindt ik hem heel goed gelukt, ik was denk ik allang mijn geduld verloren bij de plooien. Heb je dat nu gedaan door het teveel aan fondant per plooi samen te duwen? Ik wil het ook eens proberen, maar zie het nog niet helemaal zitten.

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)

4

leuk!!

5

elskebet schreef:

Erg is dat he, als niets gaat zoals jij het in je hoofd hebt.
Ik heb hier al bijna eens uit frustratie een taart zo in de prullenbak gesmeten ;)

Toch vindt ik hem heel goed gelukt, ik was denk ik allang mijn geduld verloren bij de plooien. Heb je dat nu gedaan door het teveel aan fondant per plooi samen te duwen? Ik wil het ook eens proberen, maar zie het nog niet helemaal zitten.

Elskebet, ik heb ergens een filmpje gezien met uitleg hoe je dat doet. Maar het is voornamelijk proberen. Die vouwen is de grootste ellende, en aangezien ik van die mooi lange kunstnagels heb prik je snel door de fondant heen.
Ik heb eerst losjes wat plooien gemaakt om een beetje te kijken waar de plooien ongeveer moeten komen en toen netjes rond de taart afgesneden(ruim) en toen de vouwen er echt goed in gemaakt.

Maar ik kan mij voorstellen dat je soms uit frustratie de hele taart wilt weggooien hahaha.