Onderwerp: slagroomtaart

:P

hoi,
ik heb al een aantal taarten bekleed met fondant en het leek me nu eens leuk om een slagroom taart te maken. Ik heb een paar vragen.

Moet ik in een slagroom taart als ik hem afsmeer met zelfgemaakte slagroom klop-fix doen? en hoeveel slagroom heb ik daar voor nodig en hoeveel klop-fix moet daarin? en als ik toefjes wil maken? moet daar ook klop-fix in en hoeveel slagroom en klop-fix heb ik daar voor nodig? Wat kan er allemaal aan de zijkant van een slagroomtaart? ik lust namelijk geen nootjes of amandel. kan je ook chocoladevlokken of iets anders?

ik hoop dat jullie op deze vragen antwoord hebben. Groetjes van Emma

Als je maar taart eet... komt alles goed!

2

Re: slagroomtaart

Ik doe in slagroom wat moet blijven staan altijd wat klop fix. De hoeveel staat volgens mij op het pakje.

thanx! :D
maar als je het af moet smeren? moet je dan ook klop fix gebruiken?

4 Laatst bewerkt door emmahetbaksterje (25-02-2012 19:55)

:9

5 Laatst bewerkt door Tante Tien (25-02-2012 20:15)

emmahetbaksterje schreef:

thanx! :D
maar als je het af moet smeren? moet je dan ook klop fix gebruiken?

Zou ik wel doen ja, anders loopt het misschien aan de zijkant omlaag en dat is jammer. Je kunt ook gerust chocovlokken of hagelslag erop doen hoor, deed mijn moeder vroeger ook altijd, lekker.

6

Ik gebruik voor slagroomtaart altijd aangevette slagroom (zie recepten hier links) Is lekker stevig, en vol van smaak. Is wel heel erg machtig, maar ook heeeel erg lekker :P  :Y

7

ik gebruik altijd klopvast of aangevette slagroom. Chocovlokken of hagelslag

groetjes Hanneke