1

Onderwerp: regalice niet geschikt voor bekleden???

Titel zegt het eigenlijk al.
Is Regalice niet geschikt om te bekleden?

Ik had een pakje gekocht omdat ik de kleur zo mooi vond maar ik kan er helemaal niets mee.
Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n slecht beklede taart gehad  :(
Allemaal bobbels en zelfs smootheren werd een drama!
Gelukkig kwam er nog deels een laag overheen en wat nog wel zichtbaar was daar heb ik de slechte plekken kunnen camoufleren.
Dus het resultaat is nog wel goed.
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat ik verkeerd gedaan heb.
Mijn taart was echt superstrak afgesmeerd en ik had de fondant heel goed doorgekneed. Maar het leek eigenlijk of er allemaal blaasjes in zaten toen het uiteindelijk op de taart zat. Houdbaarheidsdatum is ergens 2013 dus dat kan het dan toch niet zijn lijkt me.

2

Re: regalice niet geschikt voor bekleden???

hmmm..... weet niet waar het aan ligt.Ik gebruik heel vaak regalice en nooit problemen....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb altijd de marshmallow van regalice en ben er heel tevreden over.

Welke kleur heb je? En welk merk gebruik je anders altijd?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik heb 2 pakjes fuchsia van regalice liggen en deels gebruikt voor cc's, maar vind het ook niet prettig werken........plakt enorm. Kan me voorstellen dat het je niet lukte hiermee een taart te bekleden...........

5

Bij regalice is het kneden nog belangrijker dan bij andere fondant. Ook uit elkaar trekken en weer in elkaar knijpen (als brooddeeg) maakt het elastischer en dan gaat het bekleden makkelijker en strakker.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

Ik heb normaal Pettinice (Bakels) of funcakes en daar heb ik nooit problemen mee.
Ik had de kleur baby blue kleur genomen en deze ca. 30 minuten goed gekneed (iid net als brooddeeg) juist om problemen te voorkomen. Maar als ik Mireille begrijp was dat nog te kort  :s
Maar goed ik weet nu ook al zijn de kleuren nog zo mooi ik gebruik geen regalice meer. Het restant wat ik nog over had heb ik ook meteen in de kliko gegooid. Dit heb ik nog nooit gehad verder en wil ik ook nooit meer.

7

30 minuten??? Dat is extreem lang hoor!! Ik heb al verschillende kleuren gehad, even doorkneden en dan kan ik er van alles mee. Ik denk toch echt dat het aan je pakje lag.... :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Danielle_mvs schreef:

Ik heb normaal Pettinice (Bakels) of funcakes en daar heb ik nooit problemen mee.
Ik had de kleur baby blue kleur genomen en deze ca. 30 minuten goed gekneed (iid net als brooddeeg) juist om problemen te voorkomen. Maar als ik Mireille begrijp was dat nog te kort  :s
Maar goed ik weet nu ook al zijn de kleuren nog zo mooi ik gebruik geen regalice meer. Het restant wat ik nog over had heb ik ook meteen in de kliko gegooid. Dit heb ik nog nooit gehad verder en wil ik ook nooit meer.

Ik heb t laatst ook weggegooid...had er verschillende kleuren van maar kon er helemaal niks mee, véél te plakkerig en loopt uit terwijl je er mee aan t werken bent!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Oh gelukkig ben ik niet de enige!

10

30 is te lang hoor! daar droogt het ook weer van uit. Maar een minuut of 10 moet echt wel genoeg zijn.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

11

Nou het was echt NIET uitgedroogd, het liep onder mijn handen uit.

12

Danielle_mvs schreef:

Nou het was echt NIET uitgedroogd, het liep onder mijn handen uit.

Klopt, bij mij was het ook erg klef........

13

Ik vind regalice ook niet prettig werken. Droog is hij niet, kneden hoef je al bijna niet te doen: hij smelt gewoon in mijn handen. Hij plakt te veel, is niet stevig en rekt bij het bekleden uit onder z'n eigen gewicht. Het valt niet zo op om CC te versieren, maar om een taart mee te bekleden? Nooit meer!