1

Onderwerp: mn eerste taartje

Hallo allemaal,

ik kwam per toeval eergisteren hier op het forum. Zo veel leuke dingetjes gezien dat het me ook wel heeeel erg leuk leek het eens te proberen. Ik heb toen van het forum allemaal ideetjes gehaald mbt recepten (heb geen flauw idee, want naast een appeltaartje heb ik nog nooit eerder echt een taart gemaakt :$)
Dus gisteren uitgeleefd op een klein taartje, biscuitbodem gemaakt, vulling van abrikozenjam, slagroom, suiker en beetje citroensap (maakt t lekker fris) taartje dichtsmeren en mooi gemaakt. Gisteravond visite gehad, en ze vonden het (wonderlijk genoeg) heerlijk. Kan me voorstellen hoeveel lol jullie erin hebben, zal vast niet de laatste zijn  :rolleyes:  :9

Ik weet niet zo goed hoe je foto;s kan plakken, vandaar dan maar even het youtubefilmpje die ik gemaakt heb met time-lap (= om de 5sec een kort filmpje. Duurt 1 min maar in werkelijkheid duurde het 2 uur)

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … mgQEbu3eb8

2

Re: mn eerste taartje

Heel mooi voor een eerste! Ik zou je als tip mee willen geven om de pareltjes niet in het fondant te drukken, maar erop te plakken... Leuk filmpje ook, ging het maar zo snel hihi  :D ! Ik heb je ook even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek...

3

Als dit je eerste taartje is, dan ben je een natuurtalent! Ik ben pas begonnen en mijn taartjes zijn wel lekker, maar lang niet zo mooi. :lol:

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

4

oh sorry ik wist niet dat ik in de verkeerde rubriek stond :$ kan ik dat veranderen of wordt dat voor mij gedaan?

en dankjewel voor de tip (zijn graag welkom, heb totaal nog geen ervaring) waarom mag ik ze er niet indrukken, had ze er eerst beetje opgedrukt, maar toen vielen ze eraf, dus ik dacht dan druk ik ze erin..

nou natuurtalent weet ik niet hoor  :o heb geen idee wat normaal is voor een eerste taart.. maar met dat fondant ziet er wel gelijk leuk uit :D

5

Dat wordt voor je gedaan. 3D taarten is voor taarten in vorm. De gewone ronde 1-laags taartjes mogen in de taartenparade.

Move to ~> taartenparade

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

ok super :D dankjewel  :thumb:

7

je eerste? wauw

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

8

Je mag ze er wel indrukken! Maar over het algemeen is het niet mooier ;-)

9

Hahaha! Grappig om het zo in de hoogste versnelling te zien! Mooi taartje geworden.

10

Heel erg leuk dat filmpje! En je taartje is ook super geworden. Leuk om het 'opgebouwd' te zien worden. Mag je meer doen!  ;)   :thumb:

11

Wat een leuk filmpje en wat een leuk resultaat!

Jacqueline

12

Leuk filmpje en chapeau als dit je eerste taartje is !!

13

dankudanku  :o  :rolleyes:  zal volgende keer er weer een cameraatje op zetten, erg leuk dat timelap  :Y

14

yvon82 schreef:

dankudanku  :o  :rolleyes:  zal volgende keer er weer een cameraatje op zetten, erg leuk dat timelap  :Y

Met welk programma heb je de timelaps gemaakt ??? (of mag ik dat niet vragen hier op forum  :o  )

15

van mij mag dat, maarre tis niet met een programmaatje. We hebben die functie op ons videocameraatje  :rolleyes:

16

yvon82 schreef:

van mij mag dat, maarre tis niet met een programmaatje. We hebben die functie op ons videocameraatje  :rolleyes:

Oke thx dan is het nog fijner  :Y

17 Laatst bewerkt door Nathalie (26-02-2012 14:41)

heb je filmpje bekeken, ga zo door.
cupcakes maken is fun!

link verwijderd... is in tegenstrijdigheid met de reclameregels op het forum

18

weet iemand van jullie iets over de houdbaarheid van zo;n taart? ik wil  ze invriezen als ze niet gelijk gegeten worden. Als het goed is zijn ze dan 3 maand houdbaar. Maar in hoe zo'n termijn moet je hem nadat hij ontdooit is opeten? Weet iemand dat?

19

leuk taartje voor een 1e. Ik weet dat je een vers taartje binnen een dag of 3 moet opeten. Een ingevroren taartje weet ik eigenlijk niet. ze leven bij mij ook nooit zo lang  :D