1

Onderwerp: Welk merk fondant

Heb er zo de balen in. Net weer 2 taarten bekleed en het ligt er nog maar net op of het gaat al scheuren. Crisco heb ik flink erdoor gekneed, maar dat help ook niet. Ik gebruik nu funcakes (de witte met wilton icing colors).

2

Re: Welk merk fondant

Ik ben dol op Bakels/Pettinice!
Ook Satin Ice is erg fijn!

Het verschil is dat Bakels stevig is en fijner met boetseren.
Satin Ice is erg soepel en dun uit te rollen.

Liefs, Zanoni

3

hier ook satin ice

eerst funcakes maar nu over gestapt naar satin ice
erg lekker spul!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Welke smaak hebben jullie? Heb van funcakes de marshmallow.

5

Satin ice vanilla, erg goed mee te werken, en lactosevrije...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

Begonnen met funcakes, daarna bakels en nu in2bake....erg tevreden over! Binnenkort wil ik ook satinice gaan proberen!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

begonnen met funcakes, toen bakels en nu meng ik die 2

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Ik gebruik de roldecor van Zeelandia, superspul!!!

9

ik vind satin ice dus echt rotspul he :o  het gaat relatief mooi om mijn taart heen en vervolgens komen er bubbeltjes en putjes in. Ik maak het emmertje wat ik heb op en dan neem ik weer mijn oude vertrouwde bakels

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

10

ik gebruik ook satin ice. Wel even aan moeten wennen. Vond het eerst niet zo prettig werken, maar na een aantal keer gebruikt te hebben wil ik niet anders meer

neem eens een kijkje op mijn website.
www.melissastaarten.nl

11

Satin ice, heel leuk om te bekleden,soepel,behalve als je steeds pech hebt met bubbeltjes, en heb ook het gevoel dat je nog meer je best moet doen om er geen stofjes op te krijgen. Ook verandert de kleur nog een aantal uurtjes na je gekleurd hebt.
Funcakes heeft een heel neutrale smaak, zeker de vanille, dus is ook goed voor mensen die niet graag suikerpasta eten, en bekleed heel goed. De vanille wel iets beter dan de mmf.
Heb ook al met callebaut gewerkt en is ook heel leuk om mee te werken,maar een citrus-achtige? smaak. Alleszinds iets waarvoor je moet zijn. Ooit eens m&b geprobeerd en dit is héél straf van smaak, niet te eten...

Maak elke taart alsof het je laatste is!

12

hier alleen in2bake.. erg tevreden over..

13

Vandaag bij Lupe in Zoetermeer geweest en ze heeft het al meer gehoord dat funcakes scheurde. Heb nu de vanillefondant en een pot glucose. Satin Ice heb ik via internet besteld, die krijg ik van de week binnen. Bedankt voor de reactie's

14

In de nieuwe MjamTaart! staat een uitgebreid artikel met vergelijkingen over alle soorten rolfondant....... :Y  :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

15

Annelies schreef:

In de nieuwe MjamTaart! staat een uitgebreid artikel met vergelijkingen over alle soorten rolfondant....... :Y  :thumb:

Och . . . dat vind ik zo gemeen! Het wachten op de nieuwe MjamTaart! duurt al zo lang. :mad:

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

16

madebyanke schreef:
Annelies schreef:

Och . . . dat vind ik zo gemeen! Het wachten op de nieuwe MjamTaart! duurt al zo lang. :mad:

Iemand fluisterde in mijn oor “ga naar de brievenbus”. Yes, de nieuwe MjamTaart! is er. :Y
Mijn favoriet is goed gekeurd. Ik gebruik altijd Funcake en maar er niet over klagen.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

17

Mijn laatste taart heb ik met Satin Ice, de Buttercream, bekleed, wat super ging!
Bij de Pipoos wilde ik nog zo'n zelfde emmer kopen (scheelt weer porto dacht ik...), maar daar hebben ze de Satin Ice Gum Paste te koop.
Weten jullie het verschil tussen deze 2?
Zou ik ze ook evt kunnen mengen met elkaar?

Groetjes Polletje

18

Niet met gumpaste bekleden!!! Zie FAQ :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

19

Die van Sligro huismerk werkt prima, geen scheuren. Heb er laatst ook roosjes mee gemaakt, kon het papierdun uitrollen zonder scheuren.

De smaak vindt ik niet zo, maar ik heb nog geen andere merken geprobeerd. Het is mijn bedoeling de Satin Ice eens te proberen.

20

Ik gebruik voor verschillende doeleinden verschillende merken.

Vind Funcakes het meest all round, zowel geschikt voor uitharden als voor boetseren en bekleden.
Voor dingen die snel uit moeten harden gebruik ik graag de wilton fondant (stevig, elastisch  en hard snel uit), bv voor dummies of strikken. Voor cupcakes gebruik ik graag Regalice (lekker en prachtige kleuren). Ook fruitfondant (Funcakes) vind ik heerlijk op cupcakes.
Boetseren gaat goed met Pettinice met tylose.
Aan Satin ice moet ik nog even wennen maar hoor er enthousiaste verhalen over.

Maar ja, ik heb wel makkelijk praten. Heb al die merken onder handbereik:)

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

21

Heb ook funcakes. Toevallig vandaag die met marshmallow smaak gekocht ipv de vanille. Proef je er duidelijk verschil in?

22

Ja, de marshmellow heeft een duidelijke smaak terwijl de vanille veel neutraler is.
Maar smaken verschillen!

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

23

Ik heb altijd funcakes gebruikt. Nu tegenwoordig gebruik ik bijna alleen nog Niels de Veye van Sligro (wel opletten op verpakking, je hebt nl. uitrolfondant en incing/fondant -> dat laatste is dus de vloeibare, waar ik er dus 2 van in de kast heb staan ;) ).
Bij de PME cursus kregen we een emmer Bakels. Ik vond hem in het begin echt niet lekker ruiken en toch ook niet zo fijn werken, maar daar wen je uiteindelijk wel aan.

Maar als je alle reacties terugleest, zie je dat iedereen een eigen mening heeft over de verschillende merken. Je zult dus toch voor jezelf moeten kijken wat jij het fijnste vind werken en welke je het lekkerste vind.

24

Ik gebruikte eerst pettinice (met name voor boetseren), maar dat droogt bij mij zo korrelig op, alsof het te snel droogt. Niet mooi en niet fijn. Nu heb ik fondant via Jillicious Goods besteld en dat is echt heel fijn om mee te boetseren, het is soepel maar hardt goed uit en ik kreeg niet steeds scheurtjes tijdens het boetseren,wat ik bij pettinice wel had  :thumb: . Satin Ice heb ik ook geprobeerd maar dat was weer tè soepel.

25

Funcakes of Bakels. Onlangs Regalice geprobeerd maar vond ik geen succes.