1

Onderwerp: Slagroom vulling

Hallo,

Wie heeft er tips voor mij voor het vullen met slagroom dat heb ik nog niet gedaan, kun je er ook banketbakkersroom door doen of kan ik beter patidess met slagroom smaak nemen en die door mijn botercreme doen of gewoon slagroom met klopfix en een dijkje?

Alvast bedankt!

2

Re: Slagroom vulling

Hallo,

Ik heb gelezen dat de meningen over slagroom op het forum nogal verdeeld zijn. Ik gebruik gewoon slagroom in taarten ik zorg wel dat ik daar slagroomversteviger in doe. Ik smeer hier ook mee af. Ik doe dan ook nog wel eens stukjes ananas of mandarijn door de slagroom.
Ik heb eigenlijk nog nooit ervaren dat mijn fondat hier slecht op reageerd, sommigen op het forum wel.
Er staat ook bij de recepten een recept van aangevette slagroom, die is ook lekker.
Waar ik wel heel erg op let bij slagroom is dat de taart koel is. Dus vaak in de koeling, ook als je wat lang bezig bent met de decoraties, tussendoor in de koeling

Succes

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

3

Re: Slagroom vulling

Metz schreef:

Hallo,

Wie heeft er tips voor mij voor het vullen met slagroom dat heb ik nog niet gedaan, kun je er ook banketbakkersroom door doen of kan ik beter patidess met slagroom smaak nemen en die door mijn botercreme doen of gewoon slagroom met klopfix en een dijkje?

Alvast bedankt!

Slagroom+ bbr= zwitserse room. Deze vind ik echt heel lekker. Slagroom patidess heb ik nog niet geprobeerd maar wil ik deze week wel bestellen omdat ik liever vulling heb die buiten de koeling kan, wat met slagroom en bbr niet kan.
Dijkjes maak ik altijd (strakkere, rechtere taart  :Y ) maar wel van bc 1:1. Zelfs niet van bc van mix ivm smelten. Met slagroom zou ik zeker niet afsmeren wanneer er fondant/marsepein overheen komt.
Ik moet wel zeggen dat ik bijna nooit slagroom gebruik omdat ik om de een of andere reden niet echt goed slagroom kan kloppen  :s  :o  en gebruik dus vaak de kant en klare van campina  :Y