Onderwerp: Hoe maak ik deze vlindertjes?
Hey meiden!
Ik heb de uitsteker voor de vlindertjes op deze taart maar hoe krijg ik ze de lucht in?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe maak ik deze vlindertjes?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hey meiden!
Ik heb de uitsteker voor de vlindertjes op deze taart maar hoe krijg ik ze de lucht in?
Even een papier in een v-vorm vouwen, daarin een bakpapierjes , en dan de vlindertjes erin leggen, zodat de vleugeltjes een beetje omhoog kunnen drogen!
Beetje tylose door je fondant kneden, de uitgestoken vlindertjes in model 'vouwen' en ze op een v vormig papier laten drogen.
Ik heb er ooit een A4-tje voor gelamineerd en dat als harmonica gevouwen.
Door het lamineren blijft je fondant niet vastplakken maar het kan ook met stevig papier en wat bakpapier samen
Thanks meiden! tylose zorgt er toch voor dat het uithardt? (even voor mijn herinnering)
Ik knip een wc rolletje in de lengte door, vouw dit een beetje dubbel, bakpapier op maat hiervoor maken, bakpapier dubbel vouwen, vlindertjes uitseken en het midden van de vlinder op de middenlijn van het bakpapier laten "vallen", papier met vlinders in wc rolletje en laten drogen.
Het drogen kan overigens soms best een tijdje duren. Dus je hebt niet na 5 minuten een hard vlindertje! Ik gebruik ook wel gumpaste en "bak" dat 20 minuten op 40 graden met de deur van de oven open.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe maak ik deze vlindertjes?