1

Onderwerp: Aantal vragen over bewaren/invriezen

Ik heb vanmiddag voor het eerst van mijn leven biscuit gebakken. 1 gewone, 1 roze en 1 chocolade (met cacao) volgens het recept van deze site (basisrecept biscuit). Ze zien er goed uit  :)

Nu wil ik deze morgen gaan vullen, bekleden en decoreren en zondag wil ik er één meenemen naar een verjaardag. Ik heb ze af laten koelen en ingepakt in verhoudfolie.... Kan ik ze zo bewaren tot morgen? Als ik ze morgen in de koelkast zet, blijft het dan lekker tot zondag?

Nu heb ik nog twee IKEA schaaltjes in de oven staan om twee boltaartjes te maken. Deze wil ik echter volgend weekend pas meenemen naar een verjaardag. Komende week heb ik eigenlijk weinig tijd om ze te vullen en te decoreren en dit weekend wel. Als ik ze vandaag in pak in plastic (folie of plasticzak?), ze morgen of zondag vul en ze dan in vries, zijn ze dan volgende week lekker?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar er staan veel berichten.
De een zegt: biscuit invriezen, ook als je het morgen gaat vullen.
De ander zegt: biscuit blijft 2 dagen goed...

Wie kan mij helpen?

2

Re: Aantal vragen over bewaren/invriezen

Ik vries wel in, al is het alleen maar omdat ik het dan makkelijker te snijden vind...
Verse biscuit kruimelt vreselijk vind ik.

Alleen die twee boltaartjes zou ik dan weer niet invriezen, want twee keer invriezen gaat niet.

Volgens mij blijft het biscuit wel goed hoor, zeker als je het goed verpakt.
Morgenvroeg vullen, afsmeren en bekleden dan kan er niet veel meer mee gebeueren. Kan er geen lucht meer bij.

Bolletjes morgen vullen en afsmeren en dan invriezen gaat prima.

Succes!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym