1

Onderwerp: vraagje over de afwerking van chocolate mud cake

Vind de cake erg lekker maar qua presentatie niet zo, nu zat ik te denken om hem met chocolade af te werken maar nu zit ik met het volgende
Zal ik chocolade kunnen smelten en er overheen gieten of moet ik chocolade ganache gebruiken?

2

Re: vraagje over de afwerking van chocolate mud cake

ZoetVerlangen schreef:

Vind de cake erg lekker maar qua presentatie niet zo, nu zat ik te denken om hem met chocolade af te werken maar nu zit ik met het volgende
Zal ik chocolade kunnen smelten en er overheen gieten of moet ik chocolade ganache gebruiken?

ganache zal gemakkelijker zijn om te gieten. Chocolade kan je ook smelten, maar niet zo gemakkelijk gieten en het zal weer volledig uitharden. De ganache blijft wat zachter.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Marie-Popo schreef:
ZoetVerlangen schreef:

ganache zal gemakkelijker zijn om te gieten. Chocolade kan je ook smelten, maar niet zo gemakkelijk gieten en het zal weer volledig uitharden. De ganache blijft wat zachter.

Als je chocolade mengt met een beetje boter is deze ook beter gietbaar.

Gr, Pim.
Graag bericht als ik een dagje met je mee mag lopen :)

PimvdHeuvel schreef:
Marie-Popo schreef:
ZoetVerlangen schreef:

Als je chocolade mengt met een beetje boter is deze ook beter gietbaar.

gewoon roomboter? En hoeveel boter ongeveer?

5 Laatst bewerkt door PimvdHeuvel (24-02-2012 13:15)

Ja kan roomboter (beter voor de smaak). En de hoeveelheid weet ik niet want weet niet hoeveel chocolade je gebruikt maar als je 200 gr chocolade hebt dan denk ik dat je aan 15 gr boter wel genoeg hebt.

Weet het niet zeker van de hoeveelheid maar dat is een kwestie van proberen.

En welke chocolade gebruik je? Wit is veel vloeibaarder als puur. Omdat in wit veel meer cocaoboter zit.

Gr, Pim.
Graag bericht als ik een dagje met je mee mag lopen :)