1

Onderwerp: Visserstaart maken

hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ga dit weekend voor het eerst een visserstaart maken voor de vriend van mijn zus. ik heb een vraag over het ''kleien'' met fondant. ik moet namelijk voor het eerst een popetje maken en een boot. mijn vraag is nu of jullie nog tips hebben om het makkelijker te maken. ik heb zelf nog niet zo vaak geboedseert met fondant vandaar mijn vraag hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

Groetjes belinda

2

Re: Visserstaart maken

Welkom op het forum :)

De rubriek "Thema taarten!" is bedoeld om je taart in het thema van de maand te showen, hier kan ook niet gereageerd worden op je vraag.

Als je de omschrijvingen van de verschillende rubrieken leest (op de index) en de sticky's - dit zijn belangrijke topics bovenaan elke rubriek, wordt vaak vanzelf duidelijk waar je je vraag het best kunt stellen.

In dit geval:

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

oke dankje wel zal ik er de volgende keer ff goed opletten

4

Als bootje zou je misschien een gondel kunnen maken.
Dit is een stuk makkelijker. Je maakt van bruin een soort banaan en je vormt het daarna naar een bootje.

Gr, Pim.

Gr, Pim.
Graag bericht als ik een dagje met je mee mag lopen :)

5

hou je er wel rekening mee dat het een aantal dagen moet drogen? anders zakt het in :s  Tylose erdoor versnelt het droogproces :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Bedankt voor de reacties ik wist niet dat het een paar dagen moest drogen ik heb wel tylose staan dan moet ik morgen maar gauw aan de slag met het maken

7

als je klaar bent kun je het ook een half uur in de oven zetten op 50 graden (of zoiets, laag iig); het wordt dan wel warm (en zacht), maar na afkoelen is het dan een stuk harder (dus in de oven evt stutten).

Succes :)  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Oké dat lijkt mij een goed plan carien zal dit zeker uit proberen