1

Onderwerp: Hoeveel Royal icing voor bekleden en decoreren?

Hallo iedereen,

Ik ga voor het eerst een taart bekleden en decoreren met Royal Icing. Ik heb in de webshop de RI mix van funcakes gekocht (zak van 1 kg). Mijn vraag is nu of ik alles nodig heb voor het bekleden en decoreren van een taart van ongeveer 26 cm?

En hoeveel glycerine moet ik hier dan ongeveer doorheen doen? Ik las ergens anders dat je ongeveer 15 ml per kg moet gebruiken. Is dat ongeveer een eetlepel ofzo?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedank

Tahin

Re: Hoeveel Royal icing voor bekleden en decoreren?

Geen ervaring met RI om taart te bekleden.
Lijkt mij persoonlijk ook heel erg vies.

15 ml is een tablespoon. Ik weet niet of je van die maatjes hebt dan die nemen waar tbsp op staat. Onze NL eetlepel is wat kleiner dan de tablespoon.

3

Taart bekleden met RI lijkt mij ook geen goed idee.
Wordt beetje hard, is mier zoet en echt niet lekker.  :nooo
Decoreren kan natuurlijk wel, maar dan heb je niet zo veel nodig.

Dat is toch een TAART waard!

Ik heb op meerdere sites gelezen dat het wel mogelijk ia vandaar ook de glycerine om te zorgen dat de RI niet al te gard wordt. En je hoeft ook niet zo'n dikke laag te doen.

Maar ja ik ga jet morgen allemaal uitproberen de cake heb ik net gebakken en koelt af zodat ik morgen ochtend meteen kan beginnen met het afwerken. Ik ben benieuwd.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

ik zou denk ik 1,5 kilo RI aanmaken. je zal allicht overhouden, maar ik denk dat je bij 1 kg te kort hebt...  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Nou het is gelukt hoor mijn eerste taart met RI. Het was wat zoet maar vond het niet veel zoeter smaken dan fondant. Kreeg veel complimenten. Heb 750 gram mix gebruikt voor het afsmeren en het decoreren. En heb daar nog een klein restje van weggegooid.

Dit weekend ga ik ook eens met buttercream proberen (recept van de website). Paar leuke kleurtjes erdoorheen en misschien nog een lekker smaakje. Ben benieuwd hoe dat zal gaan

Heb het bakvirus te pakken geloof ik!

7

ben wel errug benieuwd :think: heb je een foto O-) ?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Heb wel een foto maar geen flauw idee hoe ik die post Hahahahha ben echt een groentje hier op t forum