Onderwerp: princessenkasteel word hysterisch trollenkasteeltje

Gister was de kleine van mn vriendin jarig en die wou ik dus verassen met en leuk romantisch princessenkasteeltje met behulp van de wilton castle set.............eenmaal bezig bleek t wilton setje flut te zijn om te bewerken met marsepein (plakte voor geen meter op de plastice pilaren........ dus moest er worden geinproviseerd en zag ik t in mn hoofd bedachte princessenkasteeltje veranderen in dit hysterische trollenkasteeltje. De reacties waren er gelukkig niet minder om.  Vond het jammer dat ik geen tijd meer had anders had ik er graag nog wat trollen bij geboetseerd. Maar wat een werk was dit ..............met t bakken en vullen en bekleden ruim 9 uur bezig geweest. Is dit normaal? De pilaren zijn nu trouwens van keukenrollen en de vulling is van limoencreme, jam verse bosvruchten en slagroom.

Heeft iemand nog tips om de wiltonset te decoreren???

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FDZYELWK.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOXSSBWV.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CUB8MY6V.

2

Re: princessenkasteel word hysterisch trollenkasteeltje

Jammer dat het niet is uitgepakt zoals je wilde. Ik vind hem nog steeds mooi hoor! Ik heb helaas geen tips voor je want aan zulke projecten waag ik me nog niet  ;)

Deliclaire, de toef op de taart.

Ik vind het een enig en origineel kasteeltje!

Voor de set misschien fondant met tylose lijm?

4

Ondanks alles vind ik hem erg grappig.

5

zou piping gel als lijm op de pilaren werken?
Ik lijm normaal met tyloselijm, maar als t ergens op moet of zo..dan pak ik toch eerder piping gel als lijm.

Wie weet.. succes in iedergeval de volgende keer.

Hij is toch erg schattig hoor..

6

toch erg leuk gemaakt hoor!

En tja.. hoe lang je met een taart bezig bent.. als ik echt een project maak, dan ben ik daar ook makkelijk 10 uur mee bezig. Ik neem aan dat er ook mensen zijn die het sneller kunnen, ik gun mezelf wel altijd genoeg tijd en werk rustig op mijn gemak, dan lukt het het beste!

bedankt voor de reacties, piping lijm heb ik nooit eerder van gehoord.......ik zal t even googelen en kijken waar ik t kan halen. met tyloselijm lukt t zowiezo niet...........ik zie ook als ik wilton kasteel intikt op zoekfunctie dat bij bijna iedereen de pilaren wit gebleven zijn.........waarschijnlijk om dezelfde reden.

8

piping gel kan je gewoon kopenin de webshop. Je kan het bijvoorbeeld ook gebruiken om water te maken. Er zijn ook recepten te vinden om piping gel zelf te maken.

Succes ermee :)

Toch wel leuk geworden, ik vind mooi dat je het in het roze hebt gemaakt:)

10

Voor het kasteel van mijn zoontje heb ik crisco op de pilaren gesmeerd.
Dit bleef enorm goed plakken.

11

Met de Wilton castle set heb ik geen ervaring, ik vind het wel een leuk taartje, in ieder geval geen 'standaard' kasteel  :)

Verder vind ik dat je het heel snel hebt gedaan hoor! Alles bij elkaar ben ik zo 2 dagen met een taart bezig (bakken, bc maken, vullingen maken, bekleden, decoraties maken en decoreren)  :o

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)