1

Onderwerp: Biscuitmix aanpassen

Ik zie heel vaak dat mensen smaken aan hun biscuit hebben gegeven. Hoe doen jullie dat? Patidess toevoegen of kruiden of stukjes koek...... Lijkt me heerlijk om niet alleen de vulling maar ook het biscuit op elkaar af te kunnen stemmen.

Bedankt voor de eventuele reacties!

2 Laatst bewerkt door djehr (24-02-2012 21:15)

Re: Biscuitmix aanpassen

Je kunt inderdaad gewoon een smaakje toevoegen: essence van dr. oetker bijvoorbeeld. Daarnaast kun je 10% van de mix of het meel vervangen door bijvoorbeeld cacao (chocoladebiscuit), koekkruiden (zoetekruidenbiscuit), speculaaskruiden (speculaasbiscuit). Voeg dan wel nog een extra eitje toe omdat, zeker bij cacao, het biscuit minder goed rijst.

3

ik blijf even mee lezen!!

en hoe maakt iemand dan citroenbiscuit? ook met patidess?

ikzelf deed het wel met pure ranja ipv water, maar vreemd genoeg werd het biscuit dan anders met bakken en mislukte regelmatig.dus daar ben ik mee gestopt.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

4

Voor citroenbiscuit gebruik ik gewoon de essence van dr. oetker. Als extra kun je er ook geraspte citroenschil doordoen.

5

dankje!

6

Patidess niet meebakken met het biscuit  :nooo

Daar kun je Lorann bakery emulsion voor nemen.. er zijn een aantal erg lekkere smaakjes

http://www.deleukstetaartenshop.nl/lora … 3_275.html

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

:thumb:
oja, patidess was alleen voor 'koud'. en sommigen doen wel met cc's. maar niet met biscuit.

8

ik doe er altijd een paar druppels vanille in.

Vanille heb ik er altijd ingedaan......maar ik zie zo vaak; speculaas-ameretto biscuit of appelbiscuit. Ik wil dat dan ook, maar dat mislukt altijd......vandaar de vraag.

Bedankt voor alle reacties!