1

Onderwerp: Icing vraagje

Hoe maken jullie icing?? De Icing van Wilton, uit de tube, vind ik verschrikkelijk. Het is vrij hard en ook weinig.. Ik wil er zegmaar een cupcake mee bedekken..
Nou las ik dat dat geen Royal icing is.. Maar wat is het verschil dan tussen Wilton en Royal icing?

En cakepops maak je dan toch van Royal icing lijkt me??  :think:

Alvast bedankt!  :thumb:

2

Re: Icing vraagje

ik lees mee wil het ook weten gr :D

3

Dr staat hier best veel over icing, als je de zoekfunctie raadpleegt kom je al een heel eind

wilton is een merk met heel veel soorten icing in hun assortiment. in de beschirjvingen bij de webshop kun je vinden wat waarvoor is.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

uhhh bedoel je dat je die kruimel/icing mix om de balletjes van te maken van royal icing wilt maken? Ik heb het zelf nog nooit gemaakt maar dat word heel hard dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.

Icing is gewoon de vertaling van glazuur. en glazuur heb je in allerlei soorten en maten, op basis van boter, roomkaas of alleen suiker.

In een cakepop zou ik een zacht blijvend glazuur gebruiken en dat is royal icing dus niet. Je kunt er dus ook geen grote toeven mee op een cupcake spuiten. Icing op basis van boter of roomkaas (lekker fris van smaak) blijft wel zacht en dat kun je dus wel door je cakepops kneden of op je cupcake spuiten in een toef.

Ik weet niet precies waar die wilton tubes van gemaakt zijn, maar dit is blijft wel zacht iig. maar met een bus poedersuiker, een bakje roomkaas van de euroshopper of zo en wat sinsaasappel sap of zo kom je ook een heel eind.

alettasbakery.nl