1

Onderwerp: hulp gevraagd met mijn blog

ik wil mijn blog wat overzichtelijker maken, het lijkt nu een beetje druk denk ik.
ook ben ik met de foto's bezig om die leuk te presenteren.
nu mijn vraag aan jullie om eens kritisch naar mijn blog te kijken en me wat opbouwende kritiek en tips te geven.

ik zit bijv. te denken om de recepten op een aparte pagina te plaatsen zodat je ze niet meer aan de zijkant ziet, neemt veel ruimte in beslag en dan heb ik niet meer 3 kolommen en maar 2, zo heb ik ook meer ruimte voor mijn blogposts.
of is dat helemaal niet storend. soms kom ik er niet meer uit hoe en wat te doen. daarom.... wie kijkt er even met me mee?

alvast bedankt groetjes kim

mijn blog: http://www.cupcakesenzo.blogspot.com/

2

Re: hulp gevraagd met mijn blog

[MOVE] -> WWW

oeps :o  :o

bedankt voor het verplaatsen!

Ik zou de achtergrond bij je index in 1 kleur doen. Zoals het nu is (cupcake achtergrand) leest heel lastig.

Voor de rest heb ik geen verstand van blogs. ;)

Chocolat is the answer to every thing, I don't care what the question is!

5

Het zou ook handig zijn als je het menu vast laat staat, en scroll door de blog heen. Als je namelijk nu naar beneden gaat, moet je weer helemaal naar boven om naar een andere pagina te gaan.

Siempie schreef:

Het zou ook handig zijn als je het menu vast laat staat, en scroll door de blog heen. Als je namelijk nu naar beneden gaat, moet je weer helemaal naar boven om naar een andere pagina te gaan.

dat is een goed idee, ik ga eens kijken of dat wel mogelijk is met "blogger"

MarjoleinReit schreef:

Ik zou de achtergrond bij je index in 1 kleur doen. Zoals het nu is (cupcake achtergrand) leest heel lastig.

wat bedoel je met cupcakeachterrand. de cupcakeplaatjes staan toch aan de zijkant toch niet achter de kopjes recepten enzo?

8

Ik heb even kritisch naar je blog gekeken en hieronder een paar puntjes die voor mij opvielen en misschien kan je er wat mee.

• Ik zou er zelf voor kiezen om 1 zijbalk te nemen. Als je nu jou blog bekijkt wordt je aan beide kanten van je blogbericht afgeleid door door zowel links als rechts een zijbalk. Ik denk dat het rustiger zal zijn wanneer je aan één kant een zijbalk hebt. Dit kan een dubbele of een enkele zijn maar op deze manier creeër je wel meer rust. Ik heb zelf een zijbalk aan de rechterkant van mijn blog.

Ik zou de kleuren van de achtergrond rustig houden. In de linkerzijbalk zie ik nu nauwelijks tekst omdat de achtergrond meer opvalt ten opzichte van de tekst. Ik zelf heb geen achtergrond en bij mij is het wit. Dit zullen veel mensen saai vinden maar het leest wel rustiger en mensen zullen minder snel wegklikken. Want wanneer mensen moeite hebben om een blog of site te lezen klikken ze weg. Welk kan je een banner met veel kleur maken die past bij de inhoud van je blog waardoor je blog wel persoonlijk blijft (evt wil ik je wel helpen met een banner maken).

Ik zou de inhoud van de zijbalk overzichtelijker maken. Je gaf al aan dat je bezig bent met een eventuele pagina voor je recepten. Ik weet toevallig dat pagina's aanmaken via blogger vrij simpel is en dat je eventueel ook in de zijbalk een overzicht van je pagina's kan plaatsen.

Ook zou ik om het overzichtelijker te houden dingen grouperen in de zijbalk. Dus gadget's bij elkaar zo houdt je ook meer rust in de balk en op je blog.

Ik zou er zelf ook voor kiezen om iets minder berichten op de pagina te laten zien. Je kan nu heel erg ver naar beneden scrollen omdat je redelijk veel berichten laat zien op de pagina. Ik zou ervoor kiezen om dit aantal te verkleinen zodat je ook niet steeds weer een heel stuk naar boven moet scrollen wil je bijvoorbeeld naar een andere pagina of iets dergelijks. Ik weet dat je dit bij blogger kan aanpassen.

Ik kan trouwens niet de pagina met leuke links en blogs openen. Ik weet niet of meer mensen dit probleem hebben.

Verder kan je in blogger best wel veel qua lay-out en ik weet toevallig dat ze sinds kort ook nieuwe lay-outs hebben waarmee je een pagina ook inter-actiever kan maken. Dit kan ook in je voordeel werken. Als je blog er anders dan anders uit ziet blijven mensen ook vaak langer rondneuzen op je blog.

Ik zag ook dat je een Pinterest-account hebt. Je kan via blogger ook een Pinterest-knop aanmaken die direct naar je Pinterest-boards linkt. Pinterest is op dit moment heel erg hip en kan ook weer voor extra bezoeker zorgen. Dat is bij in elk geval wel al gebeurt.

Verder vind ik dat je leuk blogt, ik volg je al een tijdje. Diverse onderwerpen hebt en dus niet enkel over 1 ding bepaalt iets blogt. Dat vind ik zelf wel fijn. Dus ga vooral zo door en ik hoop dat je wat aan mijn puntjes hebt. Verder mag je altijd mailen als je nog specifieke vragen hebt. Ik zelf blog al anderhalf jaar niet meer via blogger maar heb dit wel lang gedaan. Tot op een gegeven moment blogger mij niet meer kon bieden wat ik wilde. Dus toen ben ik zelf aan de slag gegaan. Maar ik ben/was wel erg bekend met blogger en de mogelijkheden ervan.

Lieve groetjes,

Marieke
www.gewoonmarieke.com

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

Hallo,

Ik vind de inhoud van jouw blog wel leuk. Verder denk ik dat Marieke het bij het rechte eind heeft, zij heeft veel ervaring.

Je hebt aan mij een volger bij.

Lieve groetjes.

hoi marieke, hartstikke bedankt voor je fijne tips. hier kan ik zeker wat me. je zei:

"Ik zou de kleuren van de achtergrond rustig houden. In de linkerzijbalk zie ik nu nauwelijks tekst omdat de achtergrond meer opvalt ten opzichte van de tekst. Ik zelf heb geen achtergrond en bij mij is het wit. Dit zullen veel mensen saai vinden maar het leest wel rustiger en mensen zullen minder snel wegklikken."

ik vind de zijbalk wel duidelijk te lezen maar ga de achtergrondkleur zeker aanpassen. maar zoals ik het lees valt de tekst over de cupcakeplaatjes?bij mij is het zo...
http://i1238.photobucket.com/albums/ff485/kimvanderloop/Naamloos-1.jpg

en de link werkt bij mij, dus weet niet waar dat aan ligt, ik gebruiki wel altijd google ghrome, en ik weet dat ie en firefox allebei anders reageren en andere dingen kunnen laten zien. bijv. pagina past niet in beeld of is zelfs te klein. misschien daardoor?

dat van pinterest is ook een goed idee!

je zei ook:" Ik zou de inhoud van de zijbalk overzichtelijker maken. Je gaf al aan dat je bezig bent met een eventuele pagina voor je recepten. Ik weet toevallig dat pagina's aanmaken via blogger vrij simpel is en dat je eventueel ook in de zijbalk een overzicht van je pagina's kan plaatsen.".
is dat slimmer of de menu balk aanpassen en daar recepten, taarten, etc toevoegen, maar dan krijg ik misschien wel een kleinere menubalk of misschien kan ik een menu balk er nog onder plaatsen, hoe zou jij dat doen?

alvast bedankt. groetjes kim

11

Hoi Kim,

Ik heb zelf ook Chrome, maar het lag aan mijn resolutie dat ik de pagina met de blogs en links niet kon openen nu kan ik dat wel, heb nml mijn resolutie iets hoger gezet, dus dat is opgelost  :Y

De tekst in de linker zijbalk staat bij mij nog wel steeds half over de balk met de cupcakes en heb even gevraagd of mijn vriend jouw blog wilde openen op zijn computer en daar stond de tekst ook half over de zijbalk.

En over de pagina die je er nog bij wil maken moet je even kijken of het mooi is als je het bovenaan doet. Het is wel het handigste denk ik wanneer je de pagina's allemaal bij elkaar hebt. Maar je hebt natuurlijk wat meer ruimte tussen je pagina=kopjes omdat je er knoppen van hebt gemaakt. Ik zou gewoon eerst even kijken of het misstaat als je het in de menubalk doet dan kan je er eventueel altijd nog voor kiezen om het in de zijbalk te doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en ben benieuwd hoe je blog eruit komt te zien na het aanpassen.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

Op mijn tablet (kleiner scherm) valt de tekst van het menu over de linkerrand met cupcakes. Als ik op mijn desktop kijk treed dit probleem niet op. Ik weet niet hoe dit kan, misschien heeft iemand met meer verstand van deze zaken er een oplossing voor.

Chocolat is the answer to every thing, I don't care what the question is!

13

MarjoleinReit schreef:

Op mijn tablet (kleiner scherm) valt de tekst van het menu over de linkerrand met cupcakes. Als ik op mijn desktop kijk treed dit probleem niet op. Ik weet niet hoe dit kan, misschien heeft iemand met meer verstand van deze zaken er een oplossing voor.

Dit heeft te maken met de schermresolutie en het feit dat blogger dit niet automatisch aanpast. Je kan het wel automatisch aanpassen maar dan moet je in het script van de site programmeren. Mijn vriend heeft dat bij mijn blog gedaan, alleen schijnt dit in blogger bijna niet te doen zijn. Dat is onder andere een reden waarom ik ben overgestapt van blogger naar wordpress.

Groetjes Marieke

ja dat is inderdaad wel irritant, heb ik dus ook nooit geweten, ik wist wel dat met IE mijn afbeelding niet helemaal tot onderaan de pagina kwam en daarom heb ik hem moeten laten doorlopen, anders hoefde dat niet.
tja blogger is niet perfect maar voor mij als beginnen nu nog goed genoeg.

ik zal eens gaan kijken of ik de rand verder naar links kan maken, minder breed aan allebei de kanten. ga de achtergrond toch aanpassen dus dat moet lukken.

marieke: werkt wordpress een beetje handig? niet te ingewikkeld? ik heb blogger nu een heel eind door dus is makkelijk, maar heeft ook wel even geduurd voordat ik dingen in html kon veranderen enzo

15

kimvanderloop schreef:

marieke: werkt wordpress een beetje handig? niet te ingewikkeld? ik heb blogger nu een heel eind door dus is makkelijk, maar heeft ook wel even geduurd voordat ik dingen in html kon veranderen enzo

Wordpress is wel wat lastiger om mee te beginnen je moet dan wel enige kennis hebben van programmeren en datatbases aanmaken.  Mijn blog is zelfs nog wat gecompliceerder qua lay-out maar gelukkig is mijn vriend goed in programmeren. Wat ik zelf wel fijn vond is dat je vanuit blogger je berichten mee kan nemen naar wordpress dus je blog van blogger is dan niet verloren. Het fijne van wordpress is dat je veel meer kan aanpassen en de site helemaal naar je eigen hand kan zetten.

Groetjes Marieke

ben ondertussen al bezig, met zoeken, proberen en puzzelen.

heb alles proberen te catagoriseren maar ben niet echt tevreden. ga zoiezo de menuknoppen vernieuwen. maar kijken jullie nog even met me mee?

http://cupcakesenzo.blogspot.com/