1 Laatst bewerkt door monique69 (19-02-2012 23:18)

Onderwerp: mn eerste taart!!!

yeahhh hij is af..mn taartje,ik ben dr best wel trots op alhoewel er nog verbeter punten zijn natuurlijk. tips zijn welkom :Y hoe krijgen jullie de taart zo schoon? ik heb met poedersuiker gewerkt voor tegen t plakken maar is wel lastig om hem dan "schoon"te krijgen. ik wil wel de foto laten zien maar ik weet helemaal nie hoe ik die hier krijg vanuit mijn pc.

groetjes Mo

http://i39.tinypic.com/kbzlsm.jpg

2

Re: mn eerste taart!!!

Ik heb even je topic verplaatst :)

Je kunt je foto uploaden op www.tinypic.com en dan de code in je eerste bericht plakken. Je moet de code hebben die met [img ] begint.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

het is gelukt  :)  bedankt Marianne

4

Voor een eerste taart vind ik het knap, dat je een taart als deze hebt gekozen qua bekleding!!! :thumb:

Bij mijn eerste taart vond ik het al heel wat dat ik die reuze lap fondant over mijn taart heen kreeg...... :/

Voor je probleem met de poedersuiker is een hele simpele oplossing...Crisco....sinds ik dat ken, gebruik ik geen poedersuiker meer!!! :D

Succes met de volgende taart!! :thumb:

Groetjes,

Louise

Ik gebruik bij het uitrollen van marsepein een grote snijplank (zelf gemaakt) en daar doe ik huishoudfolie over. Plakt er helemaal niks meer. Overigens heb ik over mijn deegroller ook huishoudfolie.

Ik heb ooit een mat gekocht, maar daar bleef de marsepein ook aan plakken, ook als ik Crisco gebruik. Dus dan maar zo.

Maar eh... mooie taart hoor! :thumb:

6

Ik heb een groot tafelzeil waar niks aan blijft plakken, dus ook ik gebruik geen poedersuiker meer.

Toen ik nog wel poedersuiker gebruikte, haalde ik eventuele suikervlekken weg met een droog baby spuugdoekje (ongebruikt uiteraard hahahahah) Dat deed ik met een dunne variant van de Hema die aan één kant handoekstructuur heeft en aan de andere kant glad is. Ik gebruikte dan wel de structuur kant. Dat werkte prima.. Hoop dat je er wat aan hebt.

Benieuwd naar meer taartjes van mijn hand? Bekijk dan ook eens mijn Facebook page: https://www.facebook.com/pages/Cakes-by … 0981634307

7 Laatst bewerkt door monique69 (22-02-2012 11:07)

oke, dankje wel allemaal ik ga zo beginnen met die foli over de plank en roller. eh ik denk dat ik het heel moeilijk ga krijgen met die lap over de taart vandaar deze keuze. nu ga ik zo beginnen aan een marsepein mannetje dat in bed komt te liggen. ben benieuwd :)  iemand nog tips..zijn altijd welkom. en eerdaags maar eens een tafelzeiltje kopen denk ik. ik heb niet zon grote plank

Mooie taart hoor!! Wat ik gebruik om de poedersuiker eraf te krijgen is simpel een stukje keukenrol. Zacht wrijven  en klaar!