1

Onderwerp: Cakepops, wie heeft er diptips?

Hoihoi,

Hopelijk heeft iemand goeie tips voor me..
Ik heb namelijk met het decoreren van de cakepops nogal wat ruzie met het dippen in de chocolade/candymelts.

Ik heb het gevoel dat je heeeel veel moet smelten, wil je de cakepop überhaupt onder kunnen dompelen (ik kom meestal niet verder dan de helft van de cakepop :S) en hij dondert constant van mijn stokje af.

Ook vind ik de candymelt altijd erg dik blijven waardoor je het niet mooi om de cakepop krijgt en dus ook vrij zwaar wordt.

Heeft iemand tips hoe ik dit mooier, gladder, beter kan krijgen?
Alvast bedankt  :)

2

Re: Cakepops, wie heeft er diptips?

ik heb hier al vaker gelezen dat je een lepeltje crisco door de candymelts moet doen,zodat die dan minder stevig wordt.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar chocolade van de aldi gebruikt om te dippen.Gaat prima.
Mijn pops komen ook niet helemaal onder te zitten,maar ik doe het met behulp van een lepeltje.Giet het er zo over.Zie je later niks van hoor

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

3

Oke, bedankt! ik ga het eens proberen!!

4

als je je cake balls hebt gebakken en laten afkoelen een klein beetje melts of chocolade smelten. Je stokje daarin dopen en dan in de cakeball duwen. Alles in de diepvries zetten totdat de melt/chocolade hard is geworden.

Dan een grotere hoeveelheid smelten en je kunt de balletjes veilig dippen. Omdat ze half bevroren zijn hecht de melts of chocolade beter.

Als je de melts niet vloeibaar genoeg krijgt is een beetje crisco de juiste oplossing!

Liefs, Zanoni

5

Ik heb de chocola in een smal glas gedaan en dat glas in een pan met water gezet. De chocola smelt goed, stolt niet en je hebt minder nodig dan wanneer je een bakje gebruikt.
Geldt vast ook voor candy melts, heb daar alleen nog niet mee gewerkt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Ik gebruik als ik een kleine hoeveelheid wil doen een beker van Bodum, met zo'n dubbele wand. Dan smelt ik het in de bain marie en doe ik het over in die beker. Dan blijft het veellanger vloerbaar. En idd die Crisco er doorheen!

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

7

Bedankt voor de goeie tips allemaal!!
Ik vind het werken met de melt nog altijd lastig, ook met crisco, komt het er niet helemaal mooi glad omheen.

Gewoon veel oefenen denk ik  :cool:

8

Ik heb nooit het geduld om te wachten tot de stokjes vast 'geplakt' zitten en steek er een fondue vorkje naast deze heeft meer grip en je kan er dan lekker mee door de chocolade draaien. Daarna nog even met een lepeltje over de bal strijken en je hebt een mooie dunne laag! Veel succes!!!

Een mooie taart opeten is geen zonde, laten bederven wel!

Wilkyway schreef:

Hoihoi,

Hopelijk heeft iemand goeie tips voor me..
Ik heb namelijk met het decoreren van de cakepops nogal wat ruzie met het dippen in de chocolade/candymelts.

Ik heb het gevoel dat je heeeel veel moet smelten, wil je de cakepop überhaupt onder kunnen dompelen (ik kom meestal niet verder dan de helft van de cakepop :S) en hij dondert constant van mijn stokje af.

Ook vind ik de candymelt altijd erg dik blijven waardoor je het niet mooi om de cakepop krijgt en dus ook vrij zwaar wordt.

Heeft iemand tips hoe ik dit mooier, gladder, beter kan krijgen?
Alvast bedankt  :)

Wat ook wil helpen om de candymelts meer vloeibaar te krijgen, is het toevoegen van Mycryo. Een theelepel over 250 gram melts en goed roeren. Wat helemaal top is, zijn de melts van Baby Cakes, dan wordt het vloeibaar zonder toevoegingen! Succes hoor.

10

Ik heb ooit eens bedacht, (alleen nog nooit uitgeprobeerd) om de gesmolten chocolad in een schoongemaakt olvarit potje te doen, en dan dit potje in een flessenwarmer te zetten. (flessenwarmer temp. op de laagste stand, of misschien kun je ze zelfs wel smelten in de flessenwarmer) Het lijkt mij dat de chocolade dan mooi vloeibaar blijft, het potje is mooi smal, dus makkelijker onder te dompelen. Ik ben helaas momenteel stevig aan het lijnen, dus ga het nu niet uitproberen,

11

Bedankt voor de nieuwe tips!

Ik heb helaas geen flessenwarmer  :lol:  maar wellicht volstaat een pannetje warm water ook al?