1

Onderwerp: alternatieven voor thylose

Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met thylose. Ik vindt namelijk dat de decoraties met thylose echt vies zijn en raad iedereen altijd af om ze op te eten. Maar ik vind het niet leuk om bijvoorbeeld cupcakes te versieren met decoraties die niet lekker zijn.
Dus ben ik opzoek naar alternatieven. Zo heb ik de lace flowers van fondant gemaakt en gewoon laten drogen om eens te kijken wat er gebeurt. Dit leek heel goed te gaan, totdat ik ze op het glazuur plaatste(een paar uur later waren de figuurtjes ingezakt :( ) (miss door het vocht uit het glazuur????). Dit was dus niet heel erg geslaagd.
Nu ben ik erg benieuwd of er meer mensen zijn die hier tegenaan gelopen zijn. En of jullie miss alternatieven weten?

groetjes daphne

2 Laatst bewerkt door djehr (19-02-2012 10:14)

Re: alternatieven voor thylose

Ik gebruik voor bloemen en combi van gumpaste en fondant (1:1). Gebruik zelf satin ice en gaat perfect. Decoraties worden mooi hard en smaken nog steeds lekker. Ik zou wel als ondergrond op de cupcake fondant of marsepein gebruiken tegen het smelten. je kunt de decoraties wel met een klein dotje icing vastplakken.

voorbeeldjeis mijn kettingtaartje: alle witte deco is met deze combi gemaakt (behalve de parelrand)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=184235

3

Djehr bedankt voor de tip. Het is een prachtige taart trouwens :thumb:
Ik ga het zelf ook eens proberen met gumpaste en fondant.

4

hoi Daphne,

Ik bak soms mijn fondant decoratie in de oven.
Gewoon de oven opstoken tot 100 graden.
Als hij op temp. is de oven uit zetten en je decoratie er in nu gewoon laten drogen. Je deco wordt goed hard maar is nog steeds eetbaar.
Is nu wel erg breekbaar.

Het Taartmoment - eetbare kunst met een persoonlijke touch.
Website - Facebook

5

wow, dat is een goede tip, ga ik eens proberen.
Zat al mee te lezen, want ik heb ook geen thylose en wil graag een keer een strik o.i.d. maken.
De oventip gaan we dus gewoon eens proberen...... :thumb:

I may not be perfect, but i'm always me

6

o dat ga ik ook proberen, daar hoef ik niet eens iets nieuws voor te kopen :D

7

In de oven zoals ook met de fijne klei gebeurt (filo/fimo??)

waarom niet eigenlijk.

Ik lees mee

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

8

bas schreef:

hoi Daphne,

Als hij op temp. is de oven uit zetten en je decoratie er in nu gewoon laten drogen. Je deco wordt goed hard maar is nog steeds eetbaar.
Is nu wel erg breekbaar.

50 graden is ook genoeg..............dat lees ik hier vaker, en heb het zelf al eens zo gedaan en gelukt!

9

Karin09 schreef:
bas schreef:

hoi Daphne,

Is nu wel erg breekbaar.

50 graden is ook genoeg..............dat lees ik hier vaker, en heb het zelf al eens zo gedaan en gelukt!

.
Yes, doe ik ook regelmatig: half uurtje in de oven die voorverwarmd is op 50graden. Af laten koelen, dan is het mooi en goed hard.

Ik gebruik fondant met tylose (zonder h ;)) en/of gum paste.

10

Wanneer je Bakels fondant gebruikt gaat het ook makkelijker. Deze hardt heel goed uit en smaakt lekker.

11

hoi allemaal,

ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle tips. ik heb vrijdag weer een striktaart gemaakt. Het fondant heb ik verwarmt en toen af laten koelen en dat werkte goed. Nu waren de decoraties dus niet alleen mooi maar ook lekker!!!!
Ik post de foto's binnenkort bij de show off.

groetjes daphne

Hoe lang duurt t voor de fondant is afgekoeld??? Morgen wordt het een haastklus!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten