1

Onderwerp: kan je naturel biscuit omtoveren tot chocobiscuit?

en zo ja, hoe doe je dat dan?

ik heb namelijk alleen maar gewone biscuit mix in huis en ik vindt het te omslachtig om weer met kids en al in de auto te springen en moeilijk te doen...

volgens mij was er hier wel eens een topic over gemaakt maar kan hem nergens vinden...

ik heb neem dan een bakvorm van 20cm en een klein boltaart vormpje.

groetjes märith

Re: kan je naturel biscuit omtoveren tot chocobiscuit?

Hoi,

Je kunt natuurlijk cacao of chocoladepoeder toevoegen aan je biscuitmix, maar de verhoudingen van chocoladebiscuit zijn heel anders dan die van gewone biscuitmix. Maar uitproberen zou ik zeggen.

3

ik weet dat je indd cacao kan toevoegen maar dan moet je volgens mij een deel mix van biscuit minder doen en wat extra boter....

weet iemand hoe dit verder gaat?

groetjes

4

Ik heb de laatste keer gewoon twee repen chocolade gesmolten en door de biscuitmix gedaan, werkte perfect.
Was volgens zeggen heel erg lekker. (ik lust helaas geen chocolade biscuit/ijs/melk enz)

I may not be perfect, but i'm always me

5

Hoi staat op de verpakking als het goed is..
daar staat hoeveel cacao je moet toevoegen en ei enz..

ik kan straks voor je kijken..

6

Yep heb het voor je gevonden.. staat op de site van dlt shop.

"Tip: Voor een heerlijke chocolade biscuit 40gr. cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen."

ik heb het voor je gekopieerd..
hoop dat je er iets aan hebt..

gr.

7

thanks ;) erg lief van je dat je de moeite hebt genomen om het te zoeken en te kopiëren ;).... ik zal eens even checken!!!

rabia schreef:

Yep heb het voor je gevonden.. staat op de site van dlt shop.

"Tip: Voor een heerlijke chocolade biscuit 40gr. cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen."

ik heb het voor je gekopieerd..
hoop dat je er iets aan hebt..

gr.

8 Laatst bewerkt door Carien (22-02-2012 12:38)

volgens Adriënne (hoop dat iuk het goed schrijf O-)  :o )

de lekkerste chocobiscuit krijg je door 1/3 van het droge mix-gewicht aan gesmolten ( en afgekoelde!) chocolade toe te voegen , tijdens de laatste 2 (langzame) minuten
( Plus een extra eitje - 2 bij een 30X30 kapsel- tegen het uitdrogen)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

het lijkt mijd at dat dan bij elke bakvorm afmeting kan toch! dus voor de 20, 25 30 35 gewoon 40gram cacao extra bij de mix etc....!!! of geldt moet je dan meer rekenen ?

10

geen dank  ;)

11

Carien schreef:

volgens Adriënne (hoop dat iuk het goed schrijf O-)  :o )

de lekkerste chocobiscuit krijg je door 1/3 van het droge mix-gewicht aan gesmolten ( en afgekoelde!) chocolade toe te voegen , tijdens de laatste 2 (langzame) minuten
( Plus een extra eitje - 2 bij een 30X30 kapsel- tegen het uitdrogen)

ik heb pure chocolade repen dus ik ga dat gewoon eens uitproberen :D.... thanks....

12 Laatst bewerkt door djehr (22-02-2012 13:07)

En als je het met cacao wilt doen dan 10% van de mix vervangen door cacao en 1 extra eitje toevoegen

13

djehr schreef:

En als je het met caco wilt doen dan 10% van de mix vervangen door caco en 1 extra eitje toevoegen

oke dank je wel... ik zal het meteen allemaal noteren dat scheelt weer een hoop gedoe ;)