1

Onderwerp: Icing word niet hard...wat gaat er toch verkeerd

Nu voor de 3e keer een tiara kapot. Deze had 3 dagen staan te drogen en tot mijn verbazing lag er een stuk af toen ik vanochtend keek.

De eerste 2 x een te klein spuitmondje gebruikt en nu een iets grotere waardoor ik dikkere lijnen kreeg.

Ik heb de kant en klare icing van Wilton gebruikt ( geloof dat het Wilton is  :+ )

Pfff toch maar een tiara van Fondant maken dan?? Wat is beter??

2 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (22-02-2012 08:27)

Re: Icing word niet hard...wat gaat er toch verkeerd

Welke icing van Wilton heb je gebruikt?
Want die tubes decorating icing van Wilton harden niet uit (bij de Wilton cursus geleerd) dat is geen royal icing.

Ik zou 'm denk ik van fondant met tylose maken of van gumpaste.

Of misschien dat jezelf royal icing kunt maken.

3

Danielle_mvs schreef:

Want die tubes decorating icing van Wilton harden niet uit (bij de Wilton cursus geleerd) dat is geen royal icing.

Het is icing uit een potje. Pfff heb het potje natuurlijk weg gehooid want die was leeg. Ik heb ook nog een zak icing liggen van Fun Cakes...Word die wel hard??

4

twinstwins schreef:
Danielle_mvs schreef:

Het is icing uit een potje. Pfff heb het potje natuurlijk weg gehooid want die was leeg. Ik heb ook nog een zak icing liggen van Fun Cakes...Word die wel hard??

Ja, funcakes wordt zeker wel hard en als je er wat meer merengue powder door doet dan nog snel ook! (paar uur)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

twinstwins schreef:
Danielle_mvs schreef:

ik denk dat die van Wilton bedoeld is om taarten mee af te smeren, en een roosje of bloempje te spuiten dat dan op de taart kan rechtstaan. Deze wordt niet hard, krijgt een klein beetje een krokant laagje aan de buitenkant. Het is de Wilton-variant van botercrème.
Die van funcakes wordt idd wel hard.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Als je mix voor royal icing hebt van funcakes dan zit je goed!

Al die kant en klaar spullen van Wilton ook de potten harden niet uit, is allemaal decorating icing en geen royal icing.

7

Tnxx you all!!!! Dan ga ik vanavond Icing draaien in mijn Mix Marie  :D  En dan maak ik voor de zekerheid een tiara van Icing en een Tiara van Fondant....Dan is er zeker en vast 1 die het overleeft  en op de taart kan :Y

Ik zag trouwens op een How to van you Tube dat je 2 tot 3 x je tiara over moet spuiten?? Ik gebruik een 3 mm spuitmondje. Dus al dat zijn al vrij dikke lijnen. Zou ik deze dan ook 2 tot 3 x moeten opspuiten??

Ik zou geen nr 3 spuitmondje nemen nu met royal icing maar een iets kleinere en dan wel 2 à 3 keer spuiten.
Succes!

9

Danielle_mvs schreef:

Ik zou geen nr 3 spuitmondje nemen nu met royal icing maar een iets kleinere en dan wel 2 à 3 keer spuiten.
Succes!

Ik vind de tiara er niet echt mooier van worden als  je er 3 x over heen spuit....maar mss doe ik wel iets verkeerd hoor...!!! Ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden.!!!! Mss doe ik wel eentje 3 x spuiten, 1 met een grotere spuitmond en een van fondant...Kan er niks meer mis gaan hahaha