1

Onderwerp: Witte marsepein.......

Smaakt en werkt de witte marsepein hetzelfde als de gekleurde marsepein?.
Ik maak graag witte taarten maar vindt de fondant veel te zoet smaken.
Wie heeft ervaring?

2

Re: Witte marsepein.......

Ja, werkt en smaakt hetzelfde. kan zijn dat de kleuren rood en zwart wat zachter zijn omdat daar veel kleurstof in zit.
Je zou ook een combinatie kunnen maken van marsepein en fondant. Krijg je marsefond en dat is veel minder zoet dan fondant.
Het proberen waard lijkt mij.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Re: Witte marsepein.......

Ja. Is misschien wat droger/korreliger door de kleurstof die erin zit, maar is goed te gebruiken. Ligt uiteraard ook aan het merk. Ik heb alleen de voorgekleurde witte van funcakes gebruikt.

Eventueel kun je wel marsefond maken, als je twijfelt. Dat  is een mengsel van marsepein en fondant, met andere woorden the best of both worlds: soepelheid/verwerkbaarheid van de fondant, smaak van de marsepein.

Maar vergis je niet: marsepein is ook zoet; sommige mensen vinden het nog wel zoeter dan fondant. Alleen heeft marsepein een uitgesproken amandelsmaak, waardoor het minder nadrukkelijk naar suiker smaakt.

Ik heb al met witte marsepein puur gewerkt en gemengd met fondant qua smaak maakt het elkaar weinig - vinden wij - maar qua verwerkbaarheid is marsefond veel prettiger.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)