1

Onderwerp: Eerste keer voor cake pops

Ik heb zondag een cake pop maker gekocht op de huishoudbeurs en ook een starters set voor cake pops. Ik weet hoe het apparaat werkt. Ik heb alleen nog nooit met candy melts gewerkt. Het is voor mij ook de allereerste keer dat ik iets ga versieren. Ik doe nl geen taarten omdat ik daar te onzeker voor ben.
Mijn vraag is eigenlijk: zijn er nog dingen waar ik aan moet denken en heeft er nog iemand leuke tips.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik ook met marsepein beestjes enzo ga maken.
Ik hoor graag van de ervaren mensen.

2

Re: Eerste keer voor cake pops

Leuk dat je wat dingetjes wilt gaan uitproberen, een tip voor de eerste keer met candy melts, is dat als je de melts gaat verwarmen in de magnetron dan moet je steeds 30 seconden en dan roeren en steeds opnieuw, net zo lang als dat het warm en vloeibaar is. Ook moet je voordat je het gaat verwarmen wat crisco toevoegen anders blijven de melts dik, en als het goed is en het is klaar om te gebruiken moeten je melts helemaal vloeibaar zijn, dan weet je dat je genoeg crisco heb toegevoegd. Je moet wel eerst even je stokje van je cakepop even dippen in de melts en even laten harden, zo zit je cake pop goed vast om gedoopt te worden in de melts. Als je de cakepop gedoopt heb in de melts dan kan je het schuin aftikken met een mes of lepel en dan hou je een mooie gladde bal over die je weer leuk kan versieren of opeten :P
ik hoop dat ik een beetje duidelijk uitleg heb gegeven en succes met je cakepops, en wel showen he ;)

groetjes miranda

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Hoi miranda,
Noem mij een leek, ik weet echt bijna nix, maar wat is crisco en waar haal je dat?
Voor de rest bedankt voor je tip

4

teddyluver schreef:

Hoi miranda,
Noem mij een leek, ik weet echt bijna nix, maar wat is crisco en waar haal je dat?
Voor de rest bedankt voor je tip

Dat geef niks dat je een leek bent want ergens moet je beginnen ;)
crisco is plantaardige vet wat in een pot zit volgens mij heeft de webshop die ook, je kan ook voor het makkelijk een scheutje zonnebloemolie erin toevoegen alleen drogen de melts dan iets langzamer :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

5

Ik heb het apparaat ook gekocht en moet m nodig eens uitproberen! Helaas geen tips voor je...

Ik meld je wel even want je staat in de verkeerde rubriek.

Deze is voor het showen van bijvoorbeeld je cake pops....

Je wordt dan automatisch verplaatst en dan krijg je vast nog meer tips.

Proost!

6

ook handig om op youtube te kijken.
Staan genoeg filmpjes op voor het decoreren.  :Y

Live life to the max!!!!

7

ik heb 1 tip als je er teveel beslag in doet en hij wil niet meer open ( :x ) dan moet je er even zachtjes op drukken want dan open doen voorkomt een kapot apparaat

nog een kleine tip niet te weinig beslag erindoen want dan komen ze niet omhoog! hebben veel de eerste keer volgens mij

en nog een kleine tip invetten vooral de eerste keer je zal niet de eerste zijn die het vergeet en dan spreek ik dus uit ervaring  O-)

Veel succes en plezier

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

8

nog een tip die me tebinnen schoot gebruik een spuitzak om hem te vullen  :thumb:

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

9

De rubriek klein&fijn is zoals de omschrijvingen en sticky aangeven voor het showen van gemaakte creaties.

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

10

Bedankt iedereen voor alle tips.
Ik ga vandaag aan de slag en het resultaat zal snel volgen

11

Hoe plaats ik foto's? :/

12

teddyluver schreef:

Hoe plaats ik foto's? :/