1

Onderwerp: help...snap er niks van

vrijdagavond heb ik mijn eerste taart gebakken,laten afkoelen en daarna in een vrieszak in de koelkast. zaterdag ben ik hem gaan bekleden. hij zag er zoooo leuk uit. maar vandaag  :s  mijn deeg voelde en smaakte toch wat oud aan. hoe kan dat dan????

2

Re: help...snap er niks van

Waarmee was het gevuld? En heb je foto's?

3

Ik heb je even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek. In de juiste krijg je vast meer tips  ;)

Enne, inderdaad: hoe meer info, hoe beter het advies wat je krijgt  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

hij was gevuld met chocolade fudge en ja zal ff nieuwe foto van de foon op de pc zetten..mom :)

5

dit zijn de fotos
http://i41.tinypic.com/oj12k7.jpg

6

zo was ie gelukt
http://i39.tinypic.com/kbzlsm.jpg

7

tnx sonj@ ik heb ook al gevraagd waar ik iets kan plaatsen. Snap er nog niet zoveel van :o

8

ik zie het al, je hebt het biscuit niet getrempeerd!
en je hebt er een "droge" vulling tussen, dus die maakt het biscuit na 2e dag al erg droog.
je kan die voorkomen door tremperen.
bijv een dun laagje jam eronder, of in dit geval een laagje chocoladesaus (van hero uit flesje voor ijs en taarten)

gebruik de zoekfunctie maar eens op tremperen, en dan vink je de categorie bakken&vullen aan. (gaat om vulling)

wel mooie taart voor eerste keer!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

9

okee dankje wel

10

Vind het ook een leuke taart om te zien! En tremperen voorkomt een droge taart. Gewoon weer zo'n lekkere taart maken en dan uitproberen wat het effect met tremperen is!

11

ja idd..gelijk van de week ff doen..was zon tegenvaller toen ik iedereen wat aanbood hahahahaha maar gelukkig heb ik jullie ;) en zal ook weer foto`s maken..ik geniet ook al dagen van jullie mooie taarten

12

Oh als ik dan nog een tip mag geven: keer je biscuit om, gebruik de strakke onderkant als strakke bovenkant.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar dan heb je helemaal een geweldige taart met een lekkere binnenkant!
Ben benieuwd wat je van de volgende taart maakt!

13

ok tnx vandaar dat jullie taarten zo strak zijn hihihi ik heb een foto hoe hij uit de oven is gekomen en heb toen ie afgekoeld was er wat van proberen te maken. en ik ben blij met je tip(s) :) die zijn zeker welkom
zoo kwam hij er dus uit
http://i40.tinypic.com/34g4lxj.jpg
ik d8 mijn cake vorm is maar 6cm mss wel te laag hahaha dus ik met bakpapier opgehoogd. mss dat t komt omdat het een eh..zon zachte vorm is dat ie daarom zo niet mooi strak is en hij was minder hoog dan ik d8. mss ook wat meer eieren erin ondanks dat het beslag heel luchtig was

14

Petje af dat je hiermee een leuke taart hebt gemaakt! Talent is er dus al!
De volgende misschien maar niet ophogen, kijken wat er gebeurt? Ergste geval wordt het oven schoonmaken. Succes!

15

Sonj@ schreef:

Ik heb je even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek. In de juiste krijg je vast meer tips  ;)

Enne, inderdaad: hoe meer info, hoe beter het advies wat je krijgt  :Y

Over de site is idd niet de juiste rubriek voor vragen over bakken&vullen. Bij deze verplaats ik je bericht naar die rubriek.

16

hahaha idd Biggeltaart we gaan ervoor!!! kheb trouwens ff op je site gekeken wat een leuke site en schitterende taarten. petje af :)

17

hahaha idd Biggeltaart we gaan ervoor!!! kheb trouwens ff op je site gekeken wat een leuke site en schitterende taarten. petje af :) heel mooi

18

hahaha idd Biggeltaart we gaan ervoor!!! kheb trouwens ff op je site gekeken wat een leuke site en schitterende taarten. petje af :) heel mooi

19

:think: ik begrijp dat je een siliconenvorm gebruikt?
Misschien toch handig om een 'echte' metalen vorm te gaan gebruiken.
Wanneer je bijv een springvorm ophoogt blijft het biscuit al veel beter in vorm :Y
Succes met de volgende :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

20

ja idd Carien ik denk dat je gelijk hebt. ik had nog helemaal geen vormen voor mn oven en zag deze en d8 jaa dat is wel mooi maar idd mss niet zo handig..nouja probeer nog een x zonder op te hogen kijken wat ie dan doet anders maar weer ff gaan shoppe :9  ook weer leuk hihihihihi

21

Dank je voor je compliment!

22

ik vind het knap dat je zo'n knappe taart heb gemaakt van die zon-vorm!
siliconen vorm hoeft geen probleem te zijn. hoe heb jij hem verhoogd met de bakpapier? het lijkt wel alsof dat hartstikke gekreukeld zat waardoor ie niet rond is geworden.

en misschien volgende keer wat frissere of nattere vulling erbij gebruiken. alleen fudge is een beetje droog misschien. wel lekker trouwens hoor ;)

23

ja ik had hem verhoogt met bakpapier. dacht dat dat nodig was maar zoo hoog werd hij niet eens hahaha..hij was naar binnen getrokken vandaar dat zon effect maar dat was meer de bovenste rand de rest viel nog best mee.
volgende keer doe ik dr idd een wat nattere vulling bij tenminste als ik de taart in 2 kan snijden anders moet ik wat anders verzinnen  :)
bedankt voor je reactie ;)