1

Onderwerp: Macarons taai???

Ik heb gisteren macarons gebakken. Ze zagen er prima uit en smaken ook goed. Ik heb ze nog niet gevuld in een luchtdichte bak gedaan, omdat ik ze later deze week nodig heb. Vanmorgen heb ik nog even geproefd, omdat ik ze zo lekker vond, maar toen waren ze behoorlijk taai. Op zich wel lekker. Maar hoort dat ook??? Zo nee, wat zou ik er aan kunnen doen? Ik zat zelf te denken, om ze nog een keer in de oven te doen op een lage temperatuur, maar weet niet of dat mogelijk is.

2

Re: Macarons taai???

Wat wil je er mee doen?
Wil je macrons vullen?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

Ik wil er een laagjes jam tussen doen. Ik heb er al een paar geprobeerd en die waren heerlijk. Ik heb bewust ze niet weggelegd met de jam er tussen, omdat ik dan wel snap dat ze dan taai worden.
Maar ondanks dat zijn ze nog taai, alhoewel mijn man ze heerlijk vind :P

4

Taai horen ze niet echt te zijn, maar het is geen krokant koekje, als je dat bedoelt. De buitenkant smelt infeite een beetje weg en vanbinnen is die nog wat stroperig...
Ik bewaar ze nooit in een afgesloten doos, maar gewoon in de koelkast op een bordje (met vulling in).

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

En ik bewaar ze ook niet in de koeling.

Meestal wat losjes in aluminium folie gewikkeld in de kast

Eigenlijk word het niet gauw taai, heb je ze droog genoeg gebakken?

Volgens de bedenker van de macarons (Le Notre )moeten ze wel degelijk taai zijn na het bakken.
Als je schuim met amandelen mengt en bakt is het resultaat altijd iets wat taai is mits je het op de goede temperatuur bakt.

Denk aan bitterkoek weespermoppen o.i.d.

Als je zondigt zondig dan lekker

7

Taai horen ze wel een beetje hoor....

8

Dan denk ik toch wel dat ze goed zijn. Want ze smaken best goed. Wat zeg ik, ze zijn heerlijk. Ik had alleen in de gedachten dat ze misschien net zo moesten zijn als een merengue, vandaar mijn vraag.

9

Ja wat is taai, bij de een en bij de ander.
Kokos houd altijd wat vocht vast.
En dan heb je ook nog diverse recepten met diverse verhoudingen.

Zag straks die van Donna Hay op 24 kitchen, met ijs gevuld
Zoveel kokos in de macarons, die had ik zo ook nog niet gezien.

Wat jij lekker en vers vind, dat telt