1

Onderwerp: taart gevuld en bekleed ingevroren, wanneer decoreren?

Ik heb mijn taart gevuld en bekleed ingevroren. Deze moet nog gedecoreerd worden.

Moet ik nu de taart eerst laten ontdooien en dán decoreren, of hoe doen jullie dat.

Neem aan dat je niet een bevroren taart kan decoreren.

bvd!

2

Re: taart gevuld en bekleed ingevroren, wanneer decoreren?

Ik zou hem decoreren als hij ontdooid is. Niet omdat het bevroren niet zou kunnen maar omdat je taart dan te snel ontdooit. Een ingevroren taart laat je 24 uur in de koelkast rustig ontdooien. Dat zorgt er ook voor dat je taart door het grote temperatuurverschil niet gaat 'zweten' waardoor je het risico loopt dat je fondant of marsepein smelt.

3

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen (je taart is nl al gebakken en gevuld, dus is de rubriek B&V niet meer van toepassing  ;) )

4

djehr schreef:

Ik zou hem decoreren als hij ontdooid is. Niet omdat het bevroren niet zou kunnen maar omdat je taart dan te snel ontdooit. Een ingevroren taart laat je 24 uur in de koelkast rustig ontdooien. Dat zorgt er ook voor dat je taart door het grote temperatuurverschil niet gaat 'zweten' waardoor je het risico loopt dat je fondant of marsepein smelt.

dank je wel. Ik zit wat rot met mijn tijd. de taart moet woensdagochtend mee en dan moet ik hem dus dinsdagavond afmaken, wat dan inhoud dat ik hem maandagavond in de koelkast moet zetten en dan maar hopen dat hij dinsdag niet te vochtig is om te decoreren.