Onderwerp: Bavarois die altijd mislukt!!!! :s :s :s
Wie kan me helpen/ Ik heb nou weer de kersen bavarois gemaakt en wederom is hij mislukt. Hij wordt niet stijf en al het sap zit in de bodem.
Wie heeft er een tip!!!???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bavarois die altijd mislukt!!!! :s :s :s
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie kan me helpen/ Ik heb nou weer de kersen bavarois gemaakt en wederom is hij mislukt. Hij wordt niet stijf en al het sap zit in de bodem.
Wie heeft er een tip!!!???
Misschien kun je even uitleggen wat je hebt gedaan? En een foto plaatsten van het resultaat?
Ik heb even voor je naar het recept van hiernaast gekeken, maar vraag mij af of het klopt. Vind de hoeveelheid gelatine op de hoeveelheid kersensap + kwark niet echt in verhouding. Wel 300 cc kersensap en dan nog de kwark die je stijver wilt krijgen op maar 3 blaadjes..
Ik zou óf iets van 2 blaadjes meer doen, misschien zelfs 3 als je goed stijve bavarois wilt hebben, óf max 100 cc kersensap gebruiken.
1 liter dun vruchtensap vraagt wel 35 gram gelatine, 1 blaadje is meestal 2 gram...
Heey!
Ik ben het eens met mieperdepiep, veel te veel vocht op te weinig gelatine blaadjes. Ik maak mijn bavarois altijd met diepvries fruit en slagroom. Voor 2 lagen in een 24 cm taart: 2 pakken diepvries fruit (van de Ah), 500 ml slagroom en 6 gelatine blaadjes..
Hoop dat je er iets aan hebt!
Ja ik dacht precies het zelfde, beetje weinig gelatine.
Maar ik was het na een halve dag wachten toch echt beu en mijn taart moest af. Dus ik heb een beetje zitten roeren in de schaal en terug in de ijskast gezet. Tadaaaa dezelfde avond toch nog goed gekomen. Ik heb hem echter niet in deze taart gebruikt maar in mijn eigen taart. maar hij was wel lekker.
Dus bedankt voor de tips! En die foto was dus te laat want toen had ik al geroerd ( toen ik dit bericht las)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bavarois die altijd mislukt!!!! :s :s :s