1 Laatst bewerkt door Antwannette (20-02-2012 08:57)

Onderwerp: [SPOED!] Beslag te dun?

Er staat nu een biscuit in de oven. Maar ik heb gemerkt dat het beslag wat dunner is gebleven. En nu ik er over nadenk is dat bij mijn laatste kapsels ook geweest. Ik gebruik een mix, of van Funcakes of een eigen merk en hou precies de verhoudingen aan.

Het enigste wat ik kan bedenken is dat het aan mijn mixer ligt. Ik heb nog een hele oude handmixer van 175 watt. Maar zou het dat ook kunnen zijn?

De kapsels worden wel mooi gaar.

Daar kom ik dus nu op terug  :grr:; hij staat er nu al 45 minuten in en hij blijft plat; dat gaat dus niet goed komen ben ik bang....

2

Re: [SPOED!] Beslag te dun?

Als je beslag te dun is moet je waarschijnlijk wat langer kloppen. Hou er rekening mee dat de 10 minuten die in het recept staan voor een standmixer is. met een handmixer moet je bijna 2x zo lang mixen. dan wordt je beslag ook vanzelf dikker

3

Maar dan zouden mijn andere taarten ook dit probleem moeten hebben en dat is niet zo. Maar nu ik er over nadenk heb ik het alleen bij de grotere taarten, de kleintjes tot 20 cm zijn wel mooi hoog. Dan zou het inderdaad kunnen kloppen want dan had de grote langer moeten kloppen en dat heb ik nog nooit gedaan. Ben overigens wel benieuwd of mijn mixer dat aankan.

Dit kapsel kan ik weggooien; want het is een vaste platte pannekoek geworden. Ik ga een nieuwe poging doen en dan veel langer mixen.

4

Voordat ik een Kenwood kocht mixte ik ook met mijn Philips handmixer. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk. Ja mijn arm draait geen overuren meer..... Misschien houd je de gardes te ver onder wanneer je meer beslag hebt. Dan kun je er ook geen lucht inslaan, zeg maar.
Ik heb ook een Kenwood gekocht omdat mijn handmixer wel erg warm werd na een paar minuten op vol vermogen.
Oh ja, ik gebruik FunCake mix en mijn kapsels worden 7-8 cm hoog (gebruik wel meer mix als wat op de verpakking staat)

5

Voordat ik mijn Kennie had, mixte ik met een handmixer van de Hema. Dat ding gaat als een tierelier. Ik moest hiermee zelfs korter mixen dan de 8 +2 en de taarten waren heel erg luchtig.
Dus mocht je een nieuwe mixer nodig hebben en niet te duur uitzijn dan die van 10 euro bij de Hema.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

Mijn tweede kapsel is dus ook niet goed omhoog gekomen. Ik snap er helemaal niks van maar ik baal er wel gruwelijk van. Ik weet niet wat ik verkeerd doe; ik heb langer gemixed en ook niet de gardes te ver in de mix gehad. En nog steeds het een platte pannekoek. Ik kan hem net 1 keer doorsnijden dus dat is helemaal niks. En ik moet vanavond een taart hebben. Nog maar een nieuwe poging dus....Maar het is vervelend dat ik niet weet waar het aan ligt dus kan ik ook niks verbeteren. De mix was wel dikker dan de vorige dus had ik er goede hoop op.

Dus tips zijn welkom...

7

Het is toch ook raar dat hij er platter uitkomt als hoe ik hem erin gedaan heb??

8

haha dat is inderdaad vreemd.
Misschien is je mix te oud? dan houden de gist en rijsbestandelen er mee op.
Verder zou ik zeggen: eieren te koud?
te kort gemixt? temperatuur niet op orde..
puh, heb zo even geen andere ideeen.

Enthousiaste groet, Maxime

9

Drie keer is scheepsrecht!! En weer was hij plat.....

Maar ik denk dat ik het gevonden heb....ik wilde roomboter afwegen en omdat daar geen streepjes opstaan heb ik de weegschaal genomen. Ik moest 100 gram hebben en had op de gok wat afgesneden. Bleek veel te veel te zijn  dus nog maar wat minder maar nog steeds te veel...Toen begon ik te twijfelen dus voor de zekerheid 100 gram afgesneden van een pakje boter met streepjes en gewogen. En wat blijkt nu....mijn weegschaal werkt niet goed. Jeetje zeg.....Dan heb ik dus al die tijd veel te weinig mix en water gebruikt. Dat verklaart ook dat het deeg te dun was. Ben blij dat ik er nu achter ben gekomen al heeft me dat wel 3 kapsels gekost  :grr: .

10

Mix doet t ook prima met koude eieren dus daar kan t niet aan liggen

11

Oei das wel irritant! Hoop dat dat het was!

12

De vierde poging staat weer in de oven. Maar het beslag was al veeeel dikker dan de vorige dus ik heb goede hoop!!

13

:rolleyes: hmm, boter in de biscuitmix? In mijn mix gaan alleen maar eieren en water, maar zeker geen boter. Of je moet cake aan het bakken zijn, dan is het wat anders. Suc6 ermee.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

14

Ze was de boter voor iets anders aan t afwegen volgens mij  ;)

15

En...

Tieneke

16

etmc schreef:

Ze was de boter voor iets anders aan t afwegen volgens mij  ;)

Zo begreep ik het ook....

Ben nu wel erg benieuwd of deze gelukt is  :Y

17

Jaaahhh, deze is gelukt, 8 cm hoog  :Y !!
Gelukkig maar, ik wist niet meer wat ik moest veranderen...

En de boter had ik voor de botercemé nodig, inderdaad niet voor het biscuit.

Pfff ben er helemaal moe van geworden; ik zou het liefst in mijn bedje duiken maar ik loop nu gigantisch achter op de planning dus ik moet nog even aan het boetseren.

18

pfffft... gelukkig. Succes met het afwerken.

Tien

19

de aanhouder wint en gelukkig ligt het aan de weegschaal en niet aan de oven  ;)
je bent eruit en dat is het voornaamste.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

20

Ja gelukkig dat ik het weet. Je kunt er aardig wanhopig van worden als je niet meer weet hoe het anders moet. Maar gelukkig heb ik het net gered. De ontvangers waren blij en dat maakt alles weer goed.

De weegschaal is ook gelijk in de kliko verdwenen. Ik had hem bij de Action gehaald voor weinig maar ik kan beter een betere gaan halen.

O, wat ben ik blij met je item. Ik had vandaag werkelijk precies hetzelfde probleem met de weegschaal. Voortaan tel ik nu ook de lepels mix die er in gaan. :Y

Twee keer knippen, nog te kort.

22

Dat is wel heel toevallig dat jij het ook had. Is mijn ellende tenminste nog ergens goed voor  :) .