1

Onderwerp: Gladmaken marsepein en rozenwater

Hallo allemaal,

Even een vraagje... Als ik marsepein glad wil maken, kan ik dan ook een stukje marsepein gebruiken en erover heen wrijven? Ik heb gehoord dat dit wel kan met fondant....
Hoop dat iemand mij kan helpen.
O ja, als ik marsepein wil maken, kan dat dan ook zonder rozenwater (volgens mij kan ik dat hier niet krijgen)

2

Re: Gladmaken marsepein en rozenwater

Gladmaken met marsepein is lastiger dan met fondant, misschien als het even gedroogd is.
En om marsepein te maken heb je niet per se rozenwater nodig. Ik heb een aantal recepten gevonden zonder, even googlen maar.

3

Sylvia81 schreef:

O ja, als ik marsepein wil maken, kan dat dan ook zonder rozenwater (volgens mij kan ik dat hier niet krijgen)

Nee? Ik zou juist denken dat dat in die regionen wel te krijgen is, rozenwater komt toch daar vandaan?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

kokkie schreef:

Nee? Ik zou juist denken dat dat in die regionen wel te krijgen is, rozenwater komt toch daar vandaan?

Rozenwater wordt toch veel gebruikt in het Midden-Oosten?
Mongolië is niet echt Midden-Oosten dacht ik :think:

5

Maar in Rusland en al die -stan landen wordt het wel veel gebruikt, en dat ligt dan weer wel dichterbij..
Enniewee, het verbaast me dat het niet te krijgen is. Jammer want het is lekker spul. Maar gelukkig niet echt essentieel voor het maken van marsepein!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Bij de meeste Toko's verkopen ze wel rozenwater. Rozenwater wordt ook gebruikt bij het maken van marsepein, althans in het recept wat ik toen had :D  :D  :D  Blij dat marsepein nu bijna overal verkrijgbaar is.

7

smootheren.. dat lijkt mij toch de mooiste oplossing om MP glad te krijgen.. mooier dan rozenwater (vloeistof + mp =  :nooo  )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Bommeltje schreef:

smootheren.. dat lijkt mij toch de mooiste oplossing om MP glad te krijgen.. mooier dan rozenwater (vloeistof + mp =  :nooo  )

De vraag over het rozenwater was toch niet over het gladmaken maar of het ook uit het recept kon worden gelaten?