1

Onderwerp: Spoed help!! Fondant hard niet uit.

Ik ben al vanaf vanmorgen bezig met fondant hard te laten worden, heb er nu al voor de 5e keer theelepel tylose bijgedaan. Het gaat maar om een kleine hoeveelheid zo'n 150/200 gr.

Ik moet pumps maken en de taart word morgenavond laat opgehaalt (had eigenlijk gister al moeten beginnen i know). Kan het eraan liggen dat het fondant is van de banketbakker??

2

Re: Spoed help!! Fondant hard niet uit.

niet alle fondant hardt uit, dus ja, daar zou het aan kunnen liggen :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Sh*t, dat wist ik dus niet. Het is wel wat droger geworden en iets "harder", het was echt heel zacht en plakkerig, maar nog lang niet "hard". Morgenochtend funcakes fondant halen en daar tylose doorheen en dan pumps maken is zeker te kort tijd ?? Is het dan s'avonds wel genoeg uitgehard ?

4

:think: vlgs mij hardt fc ook niet goed uit, maar weet dat niet zeker :o
goed vragen in de winkel :Y  en succes!
:think:  een gepuzzelde schoen is zeker geen optie? :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Heb 2 week geleden wel fc met tylose gebruikt dat wou wel, alleen had ik toen nog wel een dag laten drogen. Ik haal mn spullen hier bij de Jamin die man heeft er niet zoveel verstand van haha. Heb de schoen toch maar inmekaar gezet hopen dat ie toch hard word.

Puzzelen is idd geen optie :( ze wilde graag 3d pumps.

(baal erg dat ik niet eerder ben begonnen, maar met een kleine die rondhuppelt heb ik dat helaas niet altijd voor het zeggen..)

6

ik heb hier al gelezen dat je het op ongeveer 50°C in de oven moet zetten, met de deur op een kier, voor een uurtje ofzo. Dat zou het fondant laten uitdrogen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

als fondant niet uithardt wil het ook niet uitharden in de oven volgens mij. Bijv zeelandia fondant hard voor geen meter uit.

Overigens hardt funcakes wel uit :Y alleen die die fondant net bestond hardde die niet uit ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Anders helpt het volgende misschien ook: half uurtje in de oven op 50graden zetten. Als je het eruit haalt is het warm en zacht, als het afgekoeld is, is het keihard (mits voldoende tylose erdoor ;)). Bij mij althans wel......

Succes!

9

Hoe snel nadat het uit de oven komt zou ik kunnen merken dat hij wel hard wordt? Zou ik hem dan eventueel in de bijkeuken kunnen zetten zodat het iets sneller afkoelt (het is daar koud)

10

Ik denk het wel. Ik laat het altijd gewoon op het bakblik afkoelen.....  :s

11

Heb de schoenen de nacht over laten staan. Ze zijn wel uitgehard maar nog wel iets buigzaam. Staat verder wel stevig inmekaar, heb de steuntjes eronder/tussen uit gehaalt. Laat het nog even staan en ga dan vanmiddag decoreren. Hoop dat het goed komt!