1

Onderwerp: hoe voorkom ik dat banaan bruin wordt?

Hallo,

Mijn schoonmoeder is binnenkort jarig en vroeg of ik voor haar een taart wilde maken.
Nu wil ze als ene helft de vulling banaan met verse banaan.
Nu heb ik dit al een aantal keer gemaakt, maar elke keer wordt de banaan toch bruin ondanks dat ik hem besprenkelt heb met citroen.
Heeft iemand een goeie tip om te voorkomen dat de banaan toch bruin wordt? En misschien een lekkere combi met banaan? Het lieft geen chocolade, daar houd mijn schoonmoeder niet van.

alvast bedankt!

2

Re: hoe voorkom ik dat banaan bruin wordt?

Heel snel zorgen dat er geen zuurstof meer aankomt... Dus vlak voor het gebruik in de taart pas van de schil ontdoen en snijden... En dan inderdaad citroen als backup... En direct weer laag biscuit erop en afsmeren...

Is enige optie die ik kan bedenken...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

3

Ik weet dat een banaan ook niet tegen kou kan (in een groentezaak gewerkt) Als je een banaa in de koelkast plaats word hij sneller bruin

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

4

Geleren of meer citroensa

5

Geleren.  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

waarop leg je die banaan? werkt ook goed om een laag bbr dan laag banaan en dan meteen nog laagje bbr samen in 1 laag. en zorgen dat het goed dichtgesmeerd is met bbr.
je kan ook bananencreme maken of bananenpudding, en dan daar de verse banaan tussen maken.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

rorico schreef:

waarop leg je die banaan? werkt ook goed om een laag bbr dan laag banaan en dan meteen nog laagje bbr samen in 1 laag. en zorgen dat het goed dichtgesmeerd is met bbr.
je kan ook bananencreme maken of bananenpudding, en dan daar de verse banaan tussen maken.

ik maak iid bananenpudding, Als ik die er dan tussen leg is dat dan het zelfde effect als zuurstoif weghalen?

Annelies schreef:

Geleren.  ;)

dank je voor de tip.
Zou je mij ook kunnen vertelen hoe ik dit moet doen? Ik kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met geleisuiker of gelatine?

9 Laatst bewerkt door SugaHolic (19-02-2012 21:38)

Om je geleren breng je een geleilaagje aan. Je kunt zelf van alles maken, maar het makkelijkst is Taartina van Dr Oetker. Gewoon bij de bakspullen in de supermarkt. Beval geen gelatine of pectine maar carrageen, een soort agar agar gemaakt van zeewier. Het is gewoon smaakloos.