1

Onderwerp: Decoraties van fondant met tylose; hoe en hoelang bewaren

Ik ben een beetje vroeg, maar ik ben alvast aan het plannen. Mijn man wordt in de meivakantie 40. Wij zijn dan ook met vakantie en komen zondag terug. De volgende dag zal mijn man op zijn school moeten tracteremn. Drievmaal raden wat:   :Y cupcakes.
Ik weet dat ik de cc's van te voren kan maken en invriezen. Botercreme wilde ik die zondag maken en erop spuiten (zo'n 75 stuks). Maar ik wilde in die botercreme het getal 40 plaatsen van fondnt met tylose zodat ze goed recht op blijven staan. Daar heb ik die zondag geen tijd voor. :|  Is het mogelijk deze eerder te maken, hoe moet ik deze bewaren en hoelang kan ik ze bewaren (zodat ik weet wanneer ik deze al kan maken). Veel tekst, korte vraag, hopelijk weet iemand het antwword.
Groetjes Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

2

Re: Decoraties van fondant met tylose; hoe en hoelang bewaren

Ik denk dat als je die nu maakt je ze het beste kunt invriezen en een dag van te voren kunt ontdooien zodat ze nog een beetje opdrogen. Als je ze buiten ze vriezer bewaart bijt je er tegen de meivakantie je tanden op stuk ben ik bang.

Als je de cijfers vrij dun houdt kun je, afhankelijk van de soort fondant, wellicht ook wel toe zonder tylose. Na het maken eerst twee daagjes drogen en dan lucht/vochtdicht invriezen.

3

Re: Decoraties van fondant met tylose; hoe en hoelang bewaren

Je kan ze voor je vakantie maken, denk dat je ook geen tylose moet doen, ze worden hard genoeg om rechtop te blijven staan... bewaren in een kartonen doos