1

Onderwerp: Koffie en banketbakkersroom?

Heb het hele forum door gespit. Maar kan het niet vinden.
Ik ga voor mijn oma een taartje bakken. Aangezien ik er nog 1 moet maken wil ik niet al te moeilijk. Het wordt een stapeltje van 2 hoog.
De bovenste wordt met lemoncurd en mbc met lemoncurd erdoor.
De onderste wilde ik met koffie mbc doen maar kan daar dan ook banketbakkersroom bij van soezie? Mijn oma is gek op koffiesmaken en Sheridan(drank met alcohol)Weet niet of ik het goed geschreven heb maar het is een koffielikeur met vanille volgens mij. Vandaar banketbakkersroom en koffie.
Misschien een stomme vraag maar ik kan het echt niet op het forum vinden.
Het enige wat ik kan vinden is dat koffie/ mocca bijna niet te combineren is.

2

Re: Koffie en banketbakkersroom?

Ik weet niet hoe je de soezie mix aanmaakt, maar als je nu eens een deel van het vocht wat er in moet vervangt voor espresso koffie ? Zelf heb ik bc gemaakt en daar 2 van die nescafe pijpjes espresso door heen gemixt, resultaat een heerlijke mokka crème.

Christine.

je zet gewoon sterke koffie en dan haal je 50 ml water van je bbr af en dat vervang je door de koffie
zo kan dat ook met advokaat ,bailys enz

4

Bedankt voor de reacties.
Hier kan ik wel wat mee.
:thumb:

5

Mij lijkt de combi koffie/bbr niet echt lekker. Ben gek op koffie en bbr maar niet samen. Wanneer ik een moeilijk te combineren smaak heb kies ik vaak vooor vanille. Dit smaakt bijna overal bij, vind ik. Ik zou dus eerder koffie combineren met vanillecreme

6

mokka taart zit ook bbr in...

7

etmc schreef:

mokka taart zit ook bbr in...

Eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit gezien/gegeten.  :o  De mokkataarten die ik op heb zijn vaak alleen gevuld met mokkacreme en/of slagroom.

8

Op school zijn ze zo gevuld, bij sommige banketbakkers ook..

9

etmc schreef:

Op school zijn ze zo gevuld, bij sommige banketbakkers ook..

Dat klopt. Heb even gegoogld  ;) .Ik heb ze alleen nooit zo gegeten en mijn man (mokkataart-gek) ook niet. Misschien omdat we nooit 'een echte' mokkataart gegeten hebben?  ;)

10

BBR en mokka (koffie) is heerlijk, hoor. Je kunt zelfs BBR met sterke koffie aanmaken, dan hebje een heerlijke zachte maccapuddingsmaak! Je kan ook van die likeur een mousse maken, of door de MBC als eigen smaak.

11

Wil even laten weten of het gelukt is.
Heb de taart gevuld met banketbakkersroom en banketbakkersroom met koffie erdoor. Het biscuit heb ik wat vochtig gemaakt met zelfgemaakte koffielikeur.
Het andere taartje had ik gevuld met lemon curd en citroen mbc.

Nou die met de koffie was echt favoriet. Die was echt heerlijk. Niet supermachtig en goed van smaak.
Die lemoncurd was minder lekker. Ben erachter dat de familie van de zoete vullingen is.