1

Onderwerp: Help, mijn marsepein smelt!

Gister door aankomend overlijden van oma, mijn zoon zijn verjaardagstaart in elkaar geflanst. Alleen een beginnersfout gemaakt....

Botercreme met water....(dk. Oetker pakje)

En nu is het marsepein aan het smelten..... Heb hem in de vriezer gegooit. Maar iemand nog andere ideeen wat ik zou kunnen doen.

Normaal maakt ik de taart zo ver mogelijk alleen nu even allemaal kant-en-klaarspul gebruikt.....

2

Re: Help, mijn marsepein smelt!

niks meer aan te doen vrees ik... want als hij weer ontdooit wordt, gaat hij gewoon verder smelten aangezien hij het al deed.

als je hem ontdooid zo weinig mogelijk aanzitten, misschien dat het niet te erg smelt... en gewoon 2,5u voortijd uit de vriezer halen en in doos op aanrecht zetten. ipv 24u voortijd in koelkast laten ontdooien. dan is de smelttijd beetje korter...

gecondoleerd met oma.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

voor zover ik weet heeft dr oetker geen botercreme in zn assortiment, dus waarschijnlijk heb je iets anders gebruikt...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik denk dat je banketbakkersroom van Dr Oetker gebruikt hebt..? Kan dat? Botercreme is iets anders. Je kan daarvoor speciale mixen kopen. Zelf maak ik het met roomboter (ongezouten) en poedersuiker, verhouding 1:1.

Succes. Volgende keer gaat het vast beter!

5

Eve-licious schreef:

Ik denk dat je banketbakkersroom van Dr Oetker gebruikt hebt..? Kan dat? Botercreme is iets anders. Je kan daarvoor speciale mixen kopen. Zelf maak ik het met roomboter (ongezouten) en poedersuiker, verhouding 1:1.

Succes. Volgende keer gaat het vast beter!

Inderdaad de banketbakkersroom gebruikt...

Mijn vorige taarten ging perfect, alleen nu stond mijn hoofd er totaal niet naar en heb alles fout gedaan :( op naar de volgende keer ;)  :P

6

Hahahaha kan een keer gebeuren! Je weet nu in ieder geval waar het door kwam! Succes volgende keer ;-).