1

Onderwerp: info 1ste standaard taartje aub

Hoi dames,
ik wil een taartje uitproberen maar heb een pak koopmans fijn cake mix in huis kan ik daar een taartbodem van maken, of moet ik echt iets anders kopen?
En heb een ronde vorm van 28cm en een hartvorm (hart vd xenos).

Hoeveel mix heb ik dan nodig om een redelijke taart te krijgen in die vorm van 28cm?
En hoeveel vd hart vorm?

En hoe zitten de verhouding met vullen kan je dat zelf verzinnen wil iets van 2 lagen maken in de ronde vorm?

1 laag chocolade mousse en slagroom (choco smelten en slagroom erdoor doen, moet ik de slagroom dan ook eerst koken? dan chocostukken erdoor doen en langzaam laten smelten

hoelang kan je dit bewaren.

En 2de laag wil ik iets van bananenpudding van dr oetker erbij doen met stukjes verse banaan erop.

Hoelang moet ik ze dan bakken? elekt oven

en om af te smeren moet ik dan eerst botercreme???? lees dit ook hier op de site hoor heb geen idee hoe ik dat maakt haha

En daarna wil ik het met fondant afmaken omdat ik had gelezen dat er in marzepein iets van amandel zit verwerkt, en me ma is alleergie's voor noten.

hoop dat jullie me kunnen helpen om me 1ste standaard taartje een beetje te laten lukken.

Alvast bedankt

gr jolanda

2

Re: info 1ste standaard taartje aub

Hoi Jolanda,

Eris heel veel informatie te vinden op dit forum, maar ik zou beginnen bij deze http://www.deleukstetaarten.nl/faq
Hier staan de meest gestelde vragen in.

dan nu wat van je vragen:
Als je de fijne cake mix gebruikt dan bak je een cake, erg lekker natuurlijk maar meestal zijn ons soort taartjes gemaakt van biscuit. Dat is een luchtigere taart.
Cake is al lekker van zichzelf, biscuit kan wel wat laagjes vulling gebruiken.

chocomousse maak je door (250ml) slagroom in een pannentje op het vuur te zetten en daarbij chocolade (250gr) in stukjes te doen. Zachtjes de chocolade laten smelten en net voordat alles is opgelost het vuur uitzetten en blijven roeren totdat alles is opgelost. In de koelkast zetten en wachten tot het helemaal! koud is. Dan kun je het opkloppen zoals je met slagroom ook zou doen.(eventueel met een zakje klopfix) Ik zou dit niet langer dan 2 dagen bewaren, sowieso in de koelkast (en in de taart)

botercreme maak je door 1 deel (room)boter op 1 deel poedersuiker te mengen en dan 10 minuten kloppen. Boter wordt wittig ipv gelig.

Liefs, Zanoni