1

Onderwerp: Metallic food paint

Oooh, deze ik vandaag aangekomen en wou hem meteen testen.

Ik heb nu witte stukjes fondant klaarliggen om ze een kleurtje te geven, maar ben wat ontgoocheld  :(

Als ik schilder (gebruik de wilton brushes) krijg ik er vegen mee ?
Eventjes gewacht voor een tweede laag, maar nog steeds geen mooi egaal effect.

Weet iemand raad, hoe moet ik het juist gebruiken?
hoe het op de webshop staat klopt precies niet echt... :(

Ik wil ze zo graag gebruiken :(
met de dusts heb ik mooier resultaat.

2

Re: Metallic food paint

Moet je het niet verdunnen met alcohol?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Nee, deze zijn normaal klaar voor gebruik.

Nog niemand anders ermee gewerkt??
Anders vind ik het wel jammer van het geld hoor (5euro p/stuk) en heb er uit enthousiasme 3 gekocht ... :(

Heb je het potje goed geschud?
Ik denk dat het ook een beetje aan de kleur ligt of het mooi egaal wordt of niet , want metalic is best lastig.
Ik heb de groene gebruikt en had er weinig problemen mee, maar dat waren ook kleine stukjes die ik moest verven.

5

Ja, ik heb inderdaad misschien de pech dat ik die metalics heb gekozen.
Ik vrees dat ik ze dus zal moeten gebruiken voor mini stukjes, die ik in een veeg of 2 kan doen.
Want de owl van Bien was al te groot  :(
echt jammer

6

Ik ben er zelf erg van gecharmeerd, dus ik weet niet zo goed wat je anders doet dan ik..
Wel weet ik dat je goed moet schudden en kleine haaltjes/streekjes moet maken met je penseeltje. Geen "grote stappen, snel thuis", maar beetje bij beetje verven. Dan wordt het echt mooi. Grotere oppervlakten werken beter met het sponsje.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

Ik ben er zelf erg van gecharmeerd, dus ik weet niet zo goed wat je anders doet dan ik..
Wel weet ik dat je goed moet schudden en kleine haaltjes/streekjes moet maken met je penseeltje. Geen "grote stappen, snel thuis", maar beetje bij beetje verven. Dan wordt het echt mooi. Grotere oppervlakten werken beter met het sponsje.

We zullen morgen nog eens proberen.
Wacht je tot je fondant uitgedroogd is of doe je het meteen?

8

Kan beide, maar meest is het zo dat het zo uitkomt dat het al wat droger is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Hoelang laat je het drogen tussen de 2 lagen? Als het echt goed droog is, wordt de 2e laag zeker echt goed dekkend zonder strepen..

Met de spons de hele taart, of een groter oppervlakte is vele dunne laagjes wel veel mooier dan 2 wat dikkere.. Goed laten drogen tussendoor..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!