Onderwerp: Monatoetje zo of nog iets er door???
Ik lees regelmatig dat het Mona toetje gebruikt wordt als vulling.
Doen jullie dit zo op de taart of altijd iets met van slagroom of gelatine er door?
Gisteren wat Mona boordevol bekers gekocht.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Monatoetje zo of nog iets er door???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik lees regelmatig dat het Mona toetje gebruikt wordt als vulling.
Doen jullie dit zo op de taart of altijd iets met van slagroom of gelatine er door?
Gisteren wat Mona boordevol bekers gekocht.
Gewoon zo er op, puur!
Wel een dijkje maken dan!
Groetjess!
..dat is een supersnelle reactie.
Bedankt!!
Lief dat je het dijkje ook nog even meldt voor de volledigheid.
Ik gebruik wel vaker Mona, maar dan wel de mousse variant.
De chipolata is hier favoriet, maar de aardbeikwark en slagroommousse ook.
Bedankt....dan ga ik toch eens wat beter in de koeling hiervoor kijken.
Let er eigenlijk nooit zo op.
Pak standaard elke week de Optimel yoghurt voor ons eigen toetje.
Als ik Mona toetjes gebruik, gebruik ik altijd de luchtige pudding of de mousse.
Ik vind zelf de toffeepudding en de bitterkoekjespudding erg lekker. Maar tegenwoordig hebben ze ook luchtige brownie pudding, ook erg lekker!
Ik heb laatst de winterpudding van de ah gebruikt, aardbei met stukjes choco, erg lekker. Ik heb eerst een randje gespoten aan de zijkant en toen uitgesmeerd. Was heerlijk met de vruchtjes die ik de andere laag had gedaan
Leerzaam deze site
Ik wist dus niet dat je er ook gewoon mona toetjes voor kon gebruiken.
Ga binnenkort mn eerste taart maken dus nu weet ik dat ik t qua vulling lekker makkelijk kan houden! Tnx!
hoi, ik ben nieuw hier, en nog onervaren , en de monatoetjes als vulling spreekt me wel aan. Maar ik lees over een dijkje maken. Hoe moet dat dan? En kun je de taart dan ook nog wel invriezen en weer smakelijk ontdooien?
groetjes, esther
Hoi Esther,
Ben zelf ook nog n groentje in taarten maken maar toevallig weet ik hoe je n dijkje maakt. Ik heb gelezen dat je dit met bv botercreme kan doen. Dit voorkomt dat je vulling niet uitloopt. Je kan t dijkje spuiten met n spuitzak.
Verder heb ik ook gelezen dat je n taart gewoon kan invriezen. Wordt blijkbaar 'veel' gedaan.
Een dijkje spuit je van bc om te voorkomen dat je vulling tussen je lagen uitloopt en je fondant/marsepein smelt.
Je kunt ook vullen tot ong. 1 cm uit de kant en met het afsmeren de randen opvullen met bc. Net wat je zelf makkelijker vind.
dames , bedankt voor de tips betreffende het dijkje maken
de browniemousse is heerlijk in de taart en dan lekker afsmeren met ganache! echt lekker!
Let op: De mona boordevol is vrij vochtig!(= yoghurt) Vochtiger dan de mousse of de pudding. Deze zou ik dus niet zomaar tussen de taart doen, omdat de kans groot is dat het, ondanks het dijkje, toch er tussenuit loopt en je marsepein of fondant kan gaan smelten. (Als je wat gelatine erdoor doet, zou het m.i. wel goed moeten gaan.)
't is maar een tip hoor, maar zou het zo zonde vinden als je veel werk maakt van een taart en het gaat uiteindelijk niet goed.
Succes allen!
Let op: De mona boordevol is vrij vochtig!(= yoghurt) Vochtiger dan de mousse of de pudding. Deze zou ik dus niet zomaar tussen de taart doen, omdat de kans groot is dat het, ondanks het dijkje, toch er tussenuit loopt en je marsepein of fondant kan gaan smelten. (Als je wat gelatine erdoor doet, zou het m.i. wel goed moeten gaan.)
't is maar een tip hoor, maar zou het zo zonde vinden als je veel werk maakt van een taart en het gaat uiteindelijk niet goed.
Succes allen!
Klopt.
Toen ik het open maakte zag ik ook dat het niet echt stevig was.
Ik heb er daarom opgeklopte slagroom door heen gespateld en dat ging goed.
iemand al ervaring met de stroopwafelpudding van mona?
don't ask.. ik heb 2 stroopwafelpudding verslaafden in de familie en het leek mij wel leuk daar wat mee te doen.
o wat super dat je gewoon mona toetje als vulling kan gebruiken zeg
thnx voor de tips!
don't ask.. ik heb 2 stroopwafelpudding verslaafden in de familie en het leek mij wel leuk daar wat mee te doen.
Ja! Heb ik al meerdere taarten mee gevuld, icm rode vruchten jam, heerlijk!
Yep, is heel lekker. Ook in combinatie met kaneel botercrème.
Thanks voor de tips dames.... Ik zl de heren eens een stroopwafeltaartje voorschotelen... Klinkt ieg heeeeerlijk
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Monatoetje zo of nog iets er door???