1

Onderwerp: Choclade biscuit

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw en wil zo graag me eigen taarten maken
nu heb ik gister een choco biscuit gebakken maar daar is fout nr 1 al hij is heeellll laag geworden.......niet eens de moeite om door te snijden hoe krijg ik nou een mooie hoge taart die ik minimaal 2 keer kan doorsnijden.
ik heb de tabellen van het pak aan gehouden voor een 25 cm ronde vorm. wat zijn de juiste verhoudingen.

En kan ik de boter creme van te voren maken en in de koelkast bewaren.
ik gebruik de mixen van Funcakes..

Ik hoop dat ik reacties mag ontvangen.

Dank jullie wel!! :)

2

Re: Choclade biscuit

Welkom op het forum!

De zoekfunctie al ontdekt? Afgelopen dagen was er in deze rubriek ook een item over choco-biscuit, misschien dat je daarin je antwoorden vindt?

3

Dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=184728

4

Ik maak meestal gewoon de mix van funcakes en doe daar dan gesmolten chocolade doorheen spatelen.
Dan meteen in de oven en bij mij wordt hij mooi hoog.

botercreme kun je vtv maken, alleen als je er ook mee af wilt smeren, beter de 1:1 botercreme maken en enkel met de mix vullen. (is wel hmmmmm)

I may not be perfect, but i'm always me

5

ik heb net ook choco biscuit gebakken van funcakes.
Maar hij is helemaal laag. Terwijl hij tijdens bakken hoger werd. Temperatuur bij de biscuitchoco mix doe ik altijd iets lager en dan iets langer. Maar krijg hem niet hoog  :(

6

als ik de mix gebruik voor chocobiscuit moet ik echt veel meer gebruiken.
bij een blanda 20 cm gebruik ik met gewone mix 200 gram mix en 3 eieren.
nu had ik 5 eieren erin gedaan met de hoeveelheid mix die daarbij hoort. staat op de verpakking, weet ff niet meer hoeveel het was. toen kwam hij net tot het randje.
terwijl de gewone mix boven de rand uit komt met veel minder mix!

7

SabM schreef:

ik heb net ook choco biscuit gebakken van funcakes.
Maar hij is helemaal laag. Terwijl hij tijdens bakken hoger werd. Temperatuur bij de biscuitchoco mix doe ik altijd iets lager en dan iets langer. Maar krijg hem niet hoog  :(

Ja dat bedoel ik.
tijdens het bakken kwam die mooi omhoog maar hij was helemaal ingestort....terwijl de oven niet open is geweest tussendoor.......

Ik ga het straks nog een keer proberen met meer mix en eieren dan....

8

en hij moet ook veel langer in de oven ben ik vergeten te zeggen! blanda normaal staat er 45 minuten in, die met chocobiscuit zat er ruimn een uur in!