1

Onderwerp: Wie o wie

Hallo mijn mede Taartfreubelaars,

Nou bevind ik mij nog maar in het begin fase van taarten,en zijn sommige nog echte "mis"baksels te noemen,maar ik taart wel al voor fam en een paar vriendjes;) Uiteraard gratis want het is voor mij een goede leerschool!
Nu mijn vragen:

1 : Ik zie allemaal geweldige pip taarten voorbij komen met hele boomtakken over de taart heen.Hoe doen jullie dat?

2: Iemand wilt een carnaval`s taart, ik zat zelf te denken aan z`n half gezichtsmasker eventueel met veren. Doen jullie tylose door de puzzels? En hoeveel? Kan ik echte veren gebruiken? Bedoel wel die plastic haha ga geen gebruikte vogel veer in een taart steken.

Bedankt weer :D

if youre happy and you know it clap your hands

2

Re: Wie o wie

time4cake schreef:

Hallo mijn mede Taartfreubelaars,

Nou bevind ik mij nog maar in het begin fase van taarten,en zijn sommige nog echte "mis"baksels te noemen,maar ik taart wel al voor fam en een paar vriendjes;) Uiteraard gratis want het is voor mij een goede leerschool!
Nu mijn vragen:

1 : Ik zie allemaal geweldige pip taarten voorbij komen met hele boomtakken over de taart heen.Hoe doen jullie dat?
met bruine fondant/marsepein dikke slierten rollen en die op de taart plakken in takvorm, zeg maar

2: Iemand wilt een carnaval`s taart, ik zat zelf te denken aan z`n half gezichtsmasker eventueel met veren. Doen jullie tylose door de puzzels? En hoeveel? Kan ik echte veren gebruiken? Bedoel wel die plastic haha ga geen gebruikte vogel veer in een taart steken.
door puzzels doe ik nooit tylose omdat deze plat op de taart ligt. Ik zou geen plastic veren gebruiken  :nooo
Bedankt weer :D

3

Hoi,

Misschien is deze siliconen mal iets voor jou, met takken, bloemen en vogeltjes...?

www.deleukstetaartenshop.nl/siliconen-molds-wilton-wilton-nature-fondant-gum-paste-mold-p-5289.

4

Die mal heb ik ook en die is heel erg makkelijk te gebruiken.
Er zitten takjes bij,blaadjes ,bloemetjes en vogeltjes.
En er zitten ook 2 sierrandjes bij,eentje met bloemetjes en eentje met blaadjes.
Die sierrandjes heb ik gebruikt bij mijn laatste taart ("even een vluggertje tussendoor")
Volgens mij zijn die randjes op een van de foto's te zien.

groetjes yvon

5

"yvonne 72" schreef:

Die mal heb ik ook en die is heel erg makkelijk te gebruiken.
Er zitten takjes bij,blaadjes ,bloemetjes en vogeltjes.
En er zitten ook 2 sierrandjes bij,eentje met bloemetjes en eentje met blaadjes.
Die sierrandjes heb ik gebruikt bij mijn laatste taart ("even een vluggertje tussendoor")
Volgens mij zijn die randjes op een van de foto's te zien.

Ik zie geen foto maar ik weet wel welke je bedoelt  :Y . Deze heb ik gisteren in mijn handen gehad en twijfelde. Heb 'm niet meegenomen, wat ik waarschijnlijk de volgende keer wel ga doen  ;)

6

ik gebruik die mal heel veel. De takjes vind ik persoonlijk niet zo'n suc6, die rol ik zelf. maar de rest van de mold= echt helemaal super.

Er is altijd wel een reden voor taart!