1 Laatst bewerkt door CocoRosie (16-02-2012 21:31)

Onderwerp: Will You Marry Me...?

Afgelopen week wel een heel bijzonder verzoek binnen gekregen..

Ik werd benaderd door iemand die zijn vriendin ten huwelijk wilde vragen.. Hij wilde het per se niet op Valentijnsdag doen, omdat ze al vermoedens zou hebben.. Maar er moest toch iets speciaals gebeuren.
Ik kreeg de vraag of ik de ring in een taart kon verwerken.. Hij had zelf in zijn hoofd om 'm bijvoorbeeld bovenop de toen, of ergens in de vulling te stoppen.. Maar hij stond open voor andere ideeën..

Waarvan dit het resultaat is geworden.. De ring staat dus niet op de foto.. Aangezien hij die er pas op locatie in heeft gedaan..

Ik kreeg net trouwens een sms dat ze JA heeft gezegd!!

Vind het best een eer dat ik dit heb mogen maken en er zo deel van heb mogen uitmaken..!

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/426619_306830869373712_293454017378064_877571_1712373212_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/408067_306830942707038_293454017378064_877572_949677113_n.jpg

*kleine aanvulling:

Deksel is handgeschilderd.. :D
Taart gevuld met champagne creme en witte chocolademousse met stukjes pure chocolade.. :)

2

Re: Will You Marry Me...?

Prachtig!! En leuk om de ring zo in de taart te verstoppen!

Zoete groetjes, Inti

3

Wat een mooie kleur en zo een leuk, origineel aanzoek!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

4

Leuk idee zo'n 'doosje'
Ik vind vooral de goude afdruk erg mooi gelukt. Hoe heb je dat gedaan?

5

Wat heb je dat goed opgelost en prachtig uitgevoerd!

6

Prachtig en natuurlijk een geweldige uitvoering, helemaal goed!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

mmaas schreef:

Leuk idee zo'n 'doosje'
Ik vind vooral de goude afdruk erg mooi gelukt. Hoe heb je dat gedaan?

Plaatje opgezocht op internet wat ik mooi vond passen en dat na geschilderd..  :)

8

Wow, geweldig.

Mooie taart, en wat een romantische vent!!!!!!!!!!!

10

Als je nu niet ook de bruidstaart mag maken weet ik het niet meer  :D

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

:think: nageschilderd.......*smiley met uitpuilende ogen*

:thumb: schitterend gemaakt :Y  mooie kleur ook (heb je het blauw ook geschilderd?)

:think: is de deksel een dummy of iets dergelijks?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Prachtig, en met de handgeschilderd :thumb: :thumb:  Waar heb je deksle van gemaakt?

13

Wauw wat een prachtige taart en wat een gaaf idee om de ring zo te verstoppen! Goed gedaan meid :thumb:

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

14

Prachtig zeg, en wat een superleuke opdracht !

Groetjes, Conny

15

Thnx all!

Hoop dat ik geen vragen/opmerkingen vergeet te beantwoorden, maar daar gaat ie dan..  :)

De bruidstaart.. Die hoop ik wel ook te gaan doen tzt ja.. Al vind ik dat nog wel een beetje eng want heb het nog nooit gedaan..  :x

De kleur is zwart/blauw.. Witte fondant zelf gekleurd.. Met een potje kleurstof van bij de toko.. Officieel noemen ze het midnight black geloof ik.. (de strik is Amethist paars)

Het deksel is fondant met tylose ter versteviging.. Lang zitten denken hoe ik die nou weer passend zou gaan krijgen etc.
Uiteindelijk bedacht om de bakvorm waar ik het kapsel in had gebakken om te draaien, in smeren met een laagje crisco (eventueel afpoederen) en dat dan bekleden met een niet al te dun uitgerolde lap fondant.
vervolgens toen het nog wat zacht was met een meetlat rondom een paar punten gezet hoe hoog de rand moet zijn en een elastiek gepakt wat ik precies over die punten heb gespannen..
Elastiek trekt zichzelf direct strak in het fondant. Op die manier hoef je niet met een scherp mes over je bakvorm heen en beschadig je het niet!
Eerst een dag laten drogen op het blik, toen een keer losgehaald.. Vorm weer vetvrij gemaakt.. Weer er op.. Halve dag later er weer afgehaald en nog even andersom laten drogen..
Vervolgens wel weer op de vorm gelegd om het te kunnen beschilderen..

Hele lap tekst.. haha.. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

16

Wow mooi zeg en wat een leuk idee!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

17

Heel erg mooi! Ik vind jouw strik er ook zo realistisch uit zien!

18

:thumb:  :thumb: Wat een slim idee om de deksel zo te maken!! How-to misschien :Y

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

19

Heel mooi en ook heel inventief om het zo te doen.

20

Wow....mooi hoor!!  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

21

Mooi gedaan, ik hoop het zo ooit....voor elkaar te krijgen.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

22

Heel mooi gemaakt!

23

Theatje schreef:

:thumb:  :thumb: Wat een slim idee om de deksel zo te maken!! How-to misschien :Y

Wie weet heel snel al dan.. Krijg net een spoed aanvraag voor zondag van iemand die het doosje heeft gezien en ook graag een doosje wil..  :9
Straks vast aan de knutsel met het deksel in de hoop dat ie op tijd droog is! Zal eens kijken of het me lukt om foto's te gaan maken..

Echt een goed idee zeg die doos. Je moet een creatief brein hebben!

En de amethist paars, is die ook van de toko? Wil voor mijn moeder een donkerpaarse taart maken nl. Deze kleur vind ik echt mooi.

Grappig trouwens dat andere mensen jouw doos (sorry, bedoel ik niet oneerbiedig  :D ) nu al willen nabestellen!

25

koekenbakkerBrinky schreef:

Echt een goed idee zeg die doos. Je moet een creatief brein hebben!

En de amethist paars, is die ook van de toko? Wil voor mijn moeder een donkerpaarse taart maken nl. Deze kleur vind ik echt mooi.

Grappig trouwens dat andere mensen jouw doos (sorry, bedoel ik niet oneerbiedig  :D ) nu al willen nabestellen!

Brein draait hier vaak overuren.. Taarten zijn mijn uit de hand gelopen hobby.. (zoals bij de meeste hier ;)) maar hiernaast ben ik ook nog modestyliste.. hihi..

De kleur amethist paars is van funcakes! Voorgekleurde fondant.. Even in de hebshop gekeken, maar hier hebben ze 'm helaas niet. Ik heb 'm zelf bij Tasty Shop gehaald..

De 'doos' opmerking maakte ik ook al tegen diegene die er nu ook een wil.. Gelukkig is het een vriendin van me en kan ze het hebben..  :9