Onderwerp: Slagroomtaart
Hallo,
Hierbij weer een slagroomtaart gemaakt voor de gemeentewerken voor hun hulp bij de ijsvereniging.
Gevuld met 1 laag zwitserse room en 1 laag aardbeienjam met slagroom.

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Slagroomtaart
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Hierbij weer een slagroomtaart gemaakt voor de gemeentewerken voor hun hulp bij de ijsvereniging.
Gevuld met 1 laag zwitserse room en 1 laag aardbeienjam met slagroom.

wauw echt mooi, lijkt net van de bakker.
ziet er erg lekker uit!
idd net alsof hij van de bakker komt, maar dan rijkelijker belegd bovenop! 
mmmmm ben er dol op.
ziet er heel goed uit.
idd net van de bakker. 
Dank jullie wel.
Alles zelf gedaan hoor ook de chocolade zelf gemarmerd.
kan je mij vertellen hoe je die gemaakt heb?
ben erg nieuwschierig vindt hem echt heel leuk
Mooi gedaan!
Is toch ook van de bakker!
Ziet er erg smakelijk uit
@miranda1986 Bedoel je de hele taart of alleen de chocolade??
Jummie.. Waarschijnlijk zelfs lekkerder dan van de bakker!

Hij ziet er heerlijk uit!
Ziet er top uit en zou ook graag weten hoe je die chocolade gedaan heb
Gr Natasja
@miranda1986 Bedoel je de hele taart of alleen de chocolade??
alles graag 
je hebt nodig
een biscuitkapsel van 26 cm
Voor de zwitserse room
250 ml slagroom
1 zakje klopfix
1 zakje vanillesuiker
250 gr banketbakkersroom.
De suiker met de vanillesuiker en de klopfix opkloppen en mengen met de losgeklopte banketbakkersroom
de chocolade
75 gr pure chocolade
40 gr witte chocolade
De pure chocolade smelten en uitsmeren op een stuk bakpapier
dan de witte chocolade smelten en er met een lepel in sliertjes over verdelen.
Nu met de achterkant van de lepel over de witte slierten wrijven totdat je een gemarmerd effect krijgt. wel na elke haal de lepel schoonmaken.
de slagroom
500 ml slagroom
2 zakjes vanillesuiker
2 zakjes klopfix
de slagroom met de vanillesuiker en de klopfix opkloppen en even laten staan om te rusten.
fruit
fruit naar keuze
1 zakje taartina
250 ml water
1 eetlepel suiker
fruit in stukjes/plakjes snijden
taartina maken zoals op verpakking
stukjes fruit in de taartina doen en er voor zichtig weer uithalen en laten afkoelen op en stuk bakpapier.
botercreme
250 gr banketbakkerroom
250 gr roomboter
100 gr suiker
boter met suiker opkloppen en vermengen met de banketbakkersroom.
verder nodig
Nogatine.
jam
Het kapsel in 3en verdelen
de onderste laag beleggen met de zwitserse room
de 2e laag beleggen met eerst de jam en daarna slagroom.
het kapsel afsmeren met de botercreme
en de zijkant bedekken met de nogatine.
de rest van de slagroom in een spuitzak doen en de bovenkant van de taart er mee opspuiten
het fruit over de taart verdelen
de chocolade in gelijke stukken breken en deze in de taart steken.
het kapsel en de chocolade kun je het beste een dag van te voren maken en als je je eigen banketbakkersroom maakt deze ook.
de rest maak je het liefst op het laatste moment dan is de taart het lekkers.
jummie, bedankt voor de duidelijke omschrijving! 
yummie inderdaad super mooi 
wow heel ereg bedankt voor deze super uitleg
Het water loopt in mijn mond 
Misschien een stomme vraag maar ga hem toch maar stellen:
Je doet het fruit door de taartina is dit om het fruit glans te geven en makkelijker te snijden of is het ook nog ergens anders voor zoals tegen verkleuring en beter te bewaren ???
Zou jij/jullie de aardbeien die je op een slagroomtaart legt dan ook eerst door de taartina halen of hoeft dat niet!
Druifke
Misschien een stomme vraag maar ga hem toch maar stellen:
Je doet het fruit door de taartina is dit om het fruit glans te geven en makkelijker te snijden of is het ook nog ergens anders voor zoals tegen verkleuring en beter te bewaren ???
Zou jij/jullie de aardbeien die je op een slagroomtaart legt dan ook eerst door de taartina halen of hoeft dat niet!
Druifke
Om vast wat algemene info te geven, ieders werkwijze is natuurlijk apart
Taartina is gelei.
Je fruit komt in een bedje van gelei te liggen net zoals bij fruitvlaai.
Het blijft op zijn plek, snijd beter en verkleurt minder, natuurlijk ook wat glans want het is een gelei
Hopenlijk heb je hier al wat aan
Om vast wat algemene info te geven, ieders werkwijze is natuurlijk apart
Taartina is gelei.
Je fruit komt in een bedje van gelei te liggen net zoals bij fruitvlaai.
Het blijft op zijn plek, snijd beter en verkleurt minder, natuurlijk ook wat glans want het is een geleiHopenlijk heb je hier al wat aan
Dank je wel
Ik had inderdaad gelezen dat het beter snijd en het een glans kreeg! Maar vroeg me af of het dan ook de verkleuring wat tegen ging! Ik heb gelukkig veel aan je antwoord. Heb de zakjes thuis liggen dus ga het gewoon doen!
Nogmaals mijn dank voor je reactie!
Druifke
Gelei helpt ook tegen uitdroging.
er is wel 1 ding wat me opvalt. en niet om jou echt hele mooie taart af te kraken maar als je kiwi op slagroom legt wordt je slagroom zuur. dus dan weetje wat er is als mensen zeggen dat het zuur is.
Ik doe het ook gewoon altijd en heb mensen nog nooit horen zuren erover het is maar een leuk weetje.
Wel heel mooi gemaakt !! vooral dat chocolade!!
Ik haal al het fruit door de taartina, (je kunt ook abrikozenjam gebruiken hoor) want dan droogt het niet zo uit. ook mijn aardbeien.
En ik vindt zelf dat de aardbeien beter blijven liggen als je ze doorsnijdt.
Alleen gebruik i9k eigenlijk alleen aardbeien in het seizoen want de aardbeien van nu zijn heel erg prijzig en vaak ook niet zo lekker.
Gr Heleen
Ik haal al het fruit door de taartina, (je kunt ook abrikozenjam gebruiken hoor) want dan droogt het niet zo uit. ook mijn aardbeien.
En ik vindt zelf dat de aardbeien beter blijven liggen als je ze doorsnijdt.Alleen gebruik i9k eigenlijk alleen aardbeien in het seizoen want de aardbeien van nu zijn heel erg prijzig en vaak ook niet zo lekker.
Gr Heleen
Ik was hier na de "turk" geweest en hij had "zoete" aardbeien die best lekker waren. Nog niet zo lekker als in het seizoen maar ze konden er goed mee door !
De collega van mijn vriendin wilde weer aardbeien
op haar slagroomtaart! Maar heb haar al gezegd: op het moment dat ik vind dat ze niet waardig op de taart kunnen verzin ik voor er op wel wat anders
Maar dat je al het fruit erdoor heen haalt vind ik wel een tip, ben er eerlijk in, had de zakjes wel in huis maar deed er niks mee! Maar daarnaast: ik bak pas sinds december voor in de familie en nu komen er langzaam aan de collega's van mijn vriendin bij, maar het moet nu wel gaan stoppen, anders ben ik dadelijk een taart
Dank je wel voor je "tip" !!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Slagroomtaart