1 Laatst bewerkt door Lizaa (15-02-2012 20:15)

Onderwerp: [Tips] Eerste cakepops

Ik had al een tijdje spullen voor cakepops in huis en er lag al een biscuittaart in de diepvries klaar. Vandaag durfde ik het eindelijk aan. Het verliep allemaal heel goed! De balletjes rollen etc. De candymelts smolten goed. Maar toen doopte ik mijn balletjes in de candymelts, en dat vond ik toch wel het moeilijkste! Ik denk dat ik de volgende keer de balletjes langer in de koelkast moet laten staan, zodat ze harder worden.
Toch ben ik best wel trots.
Samen met mijn nichtje gemaakt en zij vond ze ook erg leuk en lekker!

De laag candymelts is trouwens bij bijna elke cakepop gescheurd! Hoe komt dit?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KRALLPW-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8LCMQLK-D.jpg

Ohja, ik heb de biscuit gemixt met aardbei-cream cheese créme.

Tips zijn welkom!

2

Re: [Tips] Eerste cakepops

Die zien er echt lekker uit. Goed gelukt!

3

Hoi hoi,

Ze zien er leuk uit !

Waarschijnlijk waren de balletjes te koud en als je die dan in warme choco dipt krijg je scheuren......

Groetjes,
Simone

4

feestelijke pops

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

Dus eerst moet je ze een nacht in de koelkast laten liggen en daarna weer op kamertemperatuur laten komen? Wat heeft het nut van de koelkast dan  :P.
Moeten ze MET stokjes in de koelkast?

6

Ik doe ze ook vanuit de vriezer in de chocolade. De chocolade moet nog wel vloeibaar maar niet te warm meer zijn. Dan gaat het bij mijn wel goed.

Welke chocolade gebruik je? Candymelts?

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

7

Candymelts heb ik gebruikt ja!
Maar als je die laat afkoelen wordt het toch weer steviger?

8 Laatst bewerkt door Suuske (17-02-2012 09:18)

Mooie Pops!!

Ik doe mijn cake pops een kwartiertje in de vriezer (zonder stokje). In die tijd smelt ik mijn melts (soms met een lepeltje Crisco om ze wat meer vloeibaar te maken). Ik smelt ze trouwens in in de magnetron, ieder keer met 30 sec op 450 watt.

Dan haal ik ze uit de vriezer, en dan ga ik ze in de chocola dopen. Eerst het stokje en dan de chocola. De chocola moet niet heet meer zijn, maar warm. Het duurt wel even voordat de melts weer hard worden, maar te koude pops met te warme chocola, dan zullen er barsten komen. De chocola hard te snel uit dan.

Het is even proberen. Mijn eerste pops (Pietenpops, voor Sinterklaas gemaakt), waren ook gebarsten. Daarna is het niet meer voorgekomen bij mij.

Als ik merk dat de pops tijdens het dopen weer te warm worden (dan zakt de pops vaak van het stokje af), dan leg ik ze weer 15 minuten in de vriezer.

Succes!

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

9

Suuske , duidelijk uitgelegt! :thumb:  Zo doe ik het ook! :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

10

Dankjewel voor de tips!