1

Onderwerp: crisco voor marsepein?

Ik gebruik altijd marsepein om mijn taart te bekleden, alleen het plakt zo vreselijk.
Nu lees ik dat de een wel crisco gebruikt, maar de ander niet.
Wat kan ik het beste doen?
Ik heb ook van die wilton mal, gaat daar ook crisco in? en dan de marsepein?

Re: crisco voor marsepein?

Hoi,

Je kunt heel goed crisco gebruiken voor je marsepein.
Bijvoorbeeld op je tafelzeil wat crisco smeren, daar je marsepein op uit rollen en dan leg je de marsepein zo op je taart.
Je kunt crisco ook heel goed gebruiken om een klein beetje uit te smeren op je werkblad. Hierdoor plakt de marsepein niet zo.
Heb je een voorbeeld van de wilton mal? Want ik weet niet zo goed wat je bedoelt? Als je een siliconen uitsteker bedoelt, die kun je heel goed insmeren met een beetje crisco, daarna de marsepein er in en dan komt je marsepein er heel makkelijk uit.

Dank je wel voor je antwoord, ik ga er morgen mee aan de gang

4

:think: welke marsepein gebruik je?

je handen nat maken, afschudden en dan met klamnatte handen kneden werkt erg goed :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik ben ook benieuwd welke marsepein je gebruikt. Ik heb halleen last van plakkende marsepein wanneer ik teveel kleurstof gebruikt heb. Crisco gevbruik ik ook alleen wanneer ik bv de parelmold gebruik of idd om mijn werkblad mee in te smeren.

Ik heb marsenpein van soezie, lekkerder dan functies, maar o zo kleverig

lindaatje_41 schreef:

Ik heb marsenpein van soezie, lekkerder dan functies, maar o zo kleverig

Dan zou ik eerder suikerbakkerspoeder of poedersuiker gebruiken om 't wat stugger te krijgen dan plakt het ook stukken minder.

8

probeer eens die van Zeelandia :Y  zalig en plakt niet :nooo  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Esther68 schreef:

Ik ben ook benieuwd welke marsepein je gebruikt. Ik heb halleen last van plakkende marsepein wanneer ik teveel kleurstof gebruikt heb. Crisco gevbruik ik ook alleen wanneer ik bv de parelmold gebruik of idd om mijn werkblad mee in te smeren.

Hoi,
Als je te veel kleurstof hebt gebruikt en je marsepein of fondant plakt, kun je er een heel klein beetje suikerbakkerspoeder aan toe voegen. Goed doorkneden en je marsepein of fondant is weer stevig en plakt niet meer. Werkt erg goed. Probeer maar.

10

Ik heb afgelopen zondag wat frisco aan mijn handen gedaan en het ging al een stuk beter.
Ook had ik gekleurde marsepein van zeelandia besteld, en dat was helemaal  :Y  Toppie

11

Ik bedoel dus crisco. Grrr die automatische woordkeuze moet ik maar gauw uit zetten

12

Marsepein en crisco is niet echt een goede combi: marsepein is al best vettig en dat wordt door de crisco niet minder  :|