Onderwerp: Grommen op valentijnsdag
'Ik ga een taart voor je maken voor valentijnsdag!' Dat waren de dappere woorden van mijn vriend, die al meer dan tien jaar zelfs geen cake had gebakken.
Het moest een red velvet worden met roomkaasvulling en afgewerkt met modelleerchocolade.
Eeeeh, goed....
We zijn hem uiteindelijk met zn tweeen gaan maken (heel gezellig op valentijnsdag).
Ik had nog nooit eerder modelleerchocolade gemaakt, en had de neiging chocoladefondant te gebruiken aangezien ik weet dat nieuwe recepten nogal temperamentvol kunnen zijn, maar daar wou mijn lief niets van horen.
Natuurlijk ging het helemaal mis met de modelleerchocolade; eerst werd het helemaal korrelig, en toen we het wilden herstellen met wat extra glucose werd hij zooooo hard dat je het niet eens kon snijden met een superscherp mes.
Uiteindelijk is dit het geworden:

Zoals je kan zien werd het een laag pure chocolade in plaats van de modelleerchocolade.De cameo's zijn van witte chocolade, en de vulling is roomkaas met aarbeien en frambozenjam.
Hij is erg lekker geworden, en die modelleerchocolade probeer ik later wel weer.