1

Onderwerp: Een vraagje qua versiering.

Ik zie vaak taarten versierd met verschillende kleurtjes.
Maar ik weet nou niet of het icing of botercreme is??
Je spuit het, en hebt veel verschillende spuitmondjes.
Ik wil nu een keer iets schrijven op een taart, hoe moet ik dat doen?

en wat moet ik ervoor gebruiken wat voor spuitzak? Wil het graag bestellen maar weet niet hoe en wat?

2

Re: Een vraagje qua versiering.

Je kunt letters op je taart maken met uitstekers en dan van fondant.
Ook kun je schrijven met icing maar dat is een aparte techniek die je je eerst meester moet maken en ik denk dat jij pas begint?
Als je het wel wilt proberen kun je kleine icing spuitzakken kopen bij de webshop alhier of weggooi spuitzakjes(makkelijk bij verschillende kleuren.
Maar ook nog moet je verschillende spuit mondjes en de icing poeder en kleurstoffen kopen.
Dus misschien toch maar eerst met letter uitstekers aan de gang?
Kun je ook kopen bij de web shop.
Misschien kun je er iets mee, succes in ieder geval.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad een beginner. Ben nu al een tijdje bezig. En qua fondant etc daar ben ik al bekend mee, ik wil nu weer een stap verder dus de icing, waarmee je ook mooi dingen kunt maken. Ik wil het inderdaad eerst uitproberen, maar ik heb het maar nodig voor 2 woorden dit keer. En ik ben ruim optijd als ik nu zou oefenen. Het moet arabisch worden vandaar, en daar hebben we geen uitstekers van haha.

4

Maar je kunt woorden ook eerst op bak papier tekenen en dan uitknippen met klein schaartje en vervolgens uitsnijden uit fondant.
Is misschien handig om te weten.
Maar veel succes met je icing oefenen!
Groetjes Annette

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

aah okee die tip neem ik mee.

Misschien dat je me hiermee kunt helpen. Excuus voor zoveel vragen.
Haha wil graag weer iets nieuws proberen

Ik wil een tiara maken, het kan ook met fondant blijkbaar. Met een sugar gun. Maar moet ik nou het fondant eerst goed kneden met tylose en crisco. En het blaadje waar het op gaat komen ook smeren
met crisco? En daarna dag misschien 2 daagjes laten drogen.

Heb ik het goed?