1 Laatst bewerkt door Bianca1969 (15-07-2013 19:29)

Onderwerp: Wat hebben we gelachen met deze

...varkentjes. Ik wilde al lang de bekende varkentjes in de modderpoel maken. En voor mijn eigen verjaardag heb ik 'm dus gemaakt. De varkentjes heb ik samen met mijn dochtertje van 8 geboetseerd. We hebben enorm gelachen samen tijdens het maken.

De taart is gevuld met vanillebavarois en perzikvlaaivulling. De "modder" is ganache.

Iedereen vond de taart lekker, maar hij was wel erg machtig.

Hier komen de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ULQLTFB3.jpg

Dank voor het kijken en je reactie. Ik ga nog even foto's plaatsen bij 3D en bij koekjes...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wat hebben we gelachen met deze

Leuke taart en wat gezellig dat je dochter heeft geholpen!

3

Erg leuk gedaan. De modderpoel blijft grappig om te zien. Staat nog steeds ook op mijn eigen verlanglijstje.

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

heel leuk....vooral omdat niet alleen het opeten, maar ook het maken een familiegebeuren was!!

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

5

Hij blijft i.d. leuk! :D

Heb hem ook al eens gemaakt. Leuk dat je je hobby samen met je dochter kan delen. :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

6

wat LEUK,heb hem ook eens gemaakt,was erg leuk om te doen :D
en wat gezellig om dat met je dochtertje te delen en te maken en ze heeft het goed gedaan :thumb:

7

O die wil ik ook maken!! Heb je tips? uitleg

if youre happy and you know it clap your hands

8

Dank jullie voor jullie leuke reacties....het was een groot plezier om deze te maken.

time4cake schreef:

@time4cake: eigenlijk heel eenvoudig: je maakt gewon een biscuit zoals je altijd doet en vult deze zoals je lekker vind. Dan maak je ganache voor erbovenop (ik heb de ganache nog met de mixer geklopt, zodat hij wat "modderiger"oogde), dan deze lekker slordig op je taart doen. Een modderpoel is immers niet netjes. Rondom ook wat ganache gesmeerd, zodat de kitkat's bleven plakken. En als laatste de varkentjes (die je al van tevoren kunt maken) erin zetten..klaar.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Erg leuk. Hij staat nu ook op lijstje.

Groetjes Thirza
Kijk ook eens op www.taartvanthirza.nl

Heel leuk, hij ziet er idd supermachtig uit!

11

Wat leuk!! Wil ik inderdaad ook eens een keer maken! heel leuk!

12

Bianca1969 schreef:

Dank jullie voor jullie leuke reacties....het was een groot plezier om deze te maken.

time4cake schreef:

@time4cake: eigenlijk heel eenvoudig: je maakt gewon een biscuit zoals je altijd doet en vult deze zoals je lekker vind. Dan maak je ganache voor erbovenop (ik heb de ganache nog met de mixer geklopt, zodat hij wat "modderiger"oogde), dan deze lekker slordig op je taart doen. Een modderpoel is immers niet netjes. Rondom ook wat ganache gesmeerd, zodat de kitkat's bleven plakken. En als laatste de varkentjes (die je al van tevoren kunt maken) erin zetten..klaar.

Super;) Ga ik dit weekend fijn mee aan de slag! Hoeveel ganache heb ik nog?

if youre happy and you know it clap your hands